Peugeot start met WebTV
(3/4/2008)
Ter gelegenheid van de Autosalon van Genève 2008 introduceert Peugeot
haar eigen WebTV. Deze nieuwe site in de kleuren van de Autosalon van
Genève is te bereiken via www.peugeot.com of de portal
www.tv.peugeot.com en biedt de bezoekers vier belangrijke thema's van
het merk en dat in vier talen (Frans, Duits, Engels en Spaans).
De actualiteit
Het eerste thema, de "Actualiteit" bestaat uit een aantal video's met
een compleet overzicht van al het belangrijke en recente nieuws van
het merk. Nieuwe modellen die pas werden geïntroduceerd, zoals de 308
SW en de Partner Tepee en Bipper Tepee, de presentatie van de rijders
van het team van Peugeot Sport en al het andere voorpaginanieuws kunt
u hier verwachten.
Verder natuurlijk ook een aantal reportages met betrekking tot de
Autosalon van Genève zelf: de persconferentie van Jean-Philippe
Collin, Algemeen Directeur van Automobiles Peugeot, een interview met
Gilles Boussac, Directeur Product en Markten en uiteraard een bezoek
aan de Peugeot-stand.
Design in beweging
Dit tweede thema biedt een verzameling van 20 films over verschillende
concept-cars van de stylisten van Peugeot biedt de mogelijkheid om al
deze fascinerende auto's in actie te zien. Hier is ook de nieuwste
film over de fantastische 308 RC Z te zien.
Het Peugeot-gamma breed uitgemeten
Bij het thema "Producten" vindt u alle video's van alle modellen van
Peugeot en de wereldpremière van de film over de nieuwe 308 SW.
De BLUE LION
Een vierde thema gaat over de inspanningen van Peugeot op het gebied
van een schoner milieu en een vermindering van de uitstoot van
schadelijke. stoffen. Hier vindt u alle informatie over zaken als de
aanplant van nieuwe bossen ter compensatie van de uitstoot van CO2,
het roetfilter, onderzoek naar de brandstofcel, nieuwe motoren enz.
WebTV die waardering zal oogsten
De nieuwe WebTV van Peugeot beschikt over de populaire Web 2.0
functionaliteiten: de mogelijkheid om video's te beoordelen,
RSS-feeds, video's naar een vriend sturen, favorieten opslaan, een URL
op je eigen weblog plaatsen enz.
Elke film kan op 2 manieren worden bekeken: full screen en in een
kleiner venster met commentaar en toelichtingen.
WebTV van Peugeot is vanaf 4 maart 2008 on line op www.tv.peugeot.com
Peugeot en Second Life: nieuwe evenementen op het Peugeot-eiland
Een virtueel bezoek mag niet ontbreken
Peugeot biedt surfers op het internet op 6 maart 2008 om 19:00 uur de
gelegenheid een bezoekje te brengen aan haar eiland op Second Life
(locatie: 204,206,23) voor een bijzonder spel en de start van de
allereerste virtuele aanbiedingen.
Er liggen prachtige cadeaus klaar voor de eerste 100 bezoekers
De 10 eerste Avatars die op 6 maart om 19:00 uur een bezoek brengen
aan de site wordt een virtuele 308 RC Z aangeboden, de 90 volgende
bezoekers kunnen op een virtuele Peugeot RC fiets wegrijden.
Voor de overige bezoekers geldt, er is meer!
De 308 RC Z en de RC fiets zullen daarna via het eiland van de Leeuw
virtueel te koop worden aangeboden. Voor 400 Linden Dollar kunnen
Avatars met deze prachtige concept-car wegrijden, maar niet zonder
eerst een rondje over het spectaculaire circuit van het eiland te
maken.
Surfers die voor de fiets gaan, kunnen kiezen uit rood of zwart, de
specifieke RC-kleuren van het merk en dat voor een bedrag van slechts
50 Linden Dollars.
Daarbij herinneren we graag aan de prestaties die Peugeot in de reële
wereld op het gebied van de fietssport heeft behaald en waar
kwaliteit, betrouwbaarheid en innovatie voorop staan.
Het Leeuweneiland is een groot succes
Het Peugeot-eiland op Second Life werd afgelopen september tijdens de
I.A.A. in Frankfurt geopend met de presentatie van de concept-cars 308
RC Z en de Flux, de winnaar van het vierde "Concours de Design
Peugeot" en is intussen een enorm succes.
Al 5.000 mensen hebben al een bezoekje gebracht aan het Centre de
style en een proefrit gemaakt met de 308 RC Zâ¦
Dit initiatief is met veel enthousiasme ontvangen en veel surfers
gaven te kennen dat ze de 308 RC Z virtueel wilden kopen, wat dan nu
ook mogelijk is. Een grote groep gaf verder aan uit te kijken naar nog
meer virtuele modellen, spraakmakend zoals de inmiddels mythische
205â¦
Mede dankzij het succes van Second Life zal Peugeot voortgaan op
virtueel gebied en regelmatig nieuwe en uiteenlopende thema's
presenteren. Peugeot nodigt surfers uit om regelmatig een bezoek te
brengen aan Second Life voor steeds weer nieuwe items en features.
AutoRai