Ingezonden persbericht
Persbericht : Chocolate World geeft vorm aan duurzaam ondernemen
Bezoekers aan de "BAKKERIJ DAGEN" in de RAI te Amsterdam (van 2 tot 4 maart) zouden wel eens raar kunnen opkijken wanneer hen een condoom (met chocoladesmaak) wordt aangereikt. Het is een initiatief van Chocolate World, wereldspeler op vlak van chocoladevormen.
Met deze actie wil Chocolate World op een originele manier de aandacht vestigen op 3 items:
* Chocolate World is al meer dan 17 jaar een trouwe leverancier van chocoladevormen voor klanten over de hele wereld. Vandaar de slogan : "your safe partner".
* Chocolate World wil in de toekomst niet enkel vorm geven aan pralines, maar tegelijk haar verantwoordelijkheid nemen op vlak van duurzaam ondernemen, m.a.w. mee 'vorm' helpen geven aan een betere wereld.
Daartoe werd 'Chocolate for a better World' gecreëerd. In het kader van dit project zal Chocolate World een procent van alle bestellingen die genoteerd worden op de BAKKERIJDAGEN (en nadien tot 15 maart) investeren in een AIDS-project bij straatkinderen in Burkina Faso.
Meer informatie vindt u terug op www.chocolate-for-a-better-world.com
* Bovendien engageert Chocolate World zich ook om meer aandacht te besteden aan het behoud van bossen. Een eerste aanzet hiertoe is om voor alle drukwerk stelselmatig over te schakelen naar FSC gelabeld papier (zie www.fsc.nl of www.fair-timber.be)
Het Belgische Chocolate World lanceert deze campagne niet toevallig bij haar Noorderburen. Naar eigen zeggen vertoont de Nederlandse markt veel meer openheid voor acties rond duurzaam ondernemen en seksualiteit (waar in andere Westerse landen vaak nog een taboe heerst).