OY opent de jacht op designers


Originele communicatiestrategie voor werving van nieuwe collega

AMSTERDAM, 20080229 -- Interactief, creatief en met een beloning: op deze wijze zoekt OY Communications naar de ideale grafisch designer. Creatieven worden op een creatieve manier benaderd. Ditmaal geen saaie functieomschrijving of de inzet van een werving- en selectiebureau, maar een interactieve website met een prijs voor het vinden van de juiste kandidaat.

Via de website www.designerhunt.nl kan een ieder `hunter' worden en designers aandragen. Degene die de toekomstige werknemer tipt krijgt een weekend naar Barcelona cadeau. Via e-mail zijn alle relaties van OY op de hoogte gesteld.

OY Communications zocht naar een creatieve manier om zichzelf onder de aandacht van designers te brengen. Iedereen kan participeren, dus ook niet-designers. Kortom je laat de mensen uit jouw netwerk zoeken in hun netwerk.

Doel is om niet alleen de actief werkzoekenden, maar ook de latent werkzoekenden op de arbeidsmarkt te bereiken. Door anderen te laten `hunten' wil OY potentiële werknemers recruiten, die op dit moment (nog) niet actief zoeken naar een nieuwe baan.

"Interessant is dat verschillende opdrachtgevers al hebben aangegeven of wij ook naar hun wervingsmiddelen kunnen kijken om daar een nieuwe strategie aan te koppelen," aldus Bas Beerens, directeur van OY Communications.

OY Communications is een Amsterdams communicatiebureau dat zich bezighoudt met verschillende aspecten van communicatie voor diverse grote opdrachtgevers.