Cap Gemini Nederland



Nieuwsbericht

Utrecht, 28 februari 2008

Capgemini versterkt positie in autobranche door ondertekening drie nieuwe contracten

Capgemini, een van 's werelds meest vooraanstaande aanbieders van consulting, technology en outsourcing, verstevigt zijn positie in de autobranche met de aankondiging van een aantal recentelijk ondertekende contracten met toonaangevende spelers, zoals de Amerikaanse bedrijven Tenneco en Affinia en de Nederlandse firma tedrive.

Deze door de Groep nieuw verworven contracten laten een sterke commerciële impuls zien aan het begin van het jaar. Capgemini kan bogen op jarenlange ervaring in de automobielsector, gebaseerd op een grote portfolio aan diensten ­ die strekken van bedrijfs- en productstrategieën tot IT-projectconsulting en het beheer van IT-systemen ­ en op een wereldwijd sectorgericht delivery-model.

De Nederlandse groep tedrive heeft Capgemini gekozen om alle IT-diensten te verzorgen voor de komende vijf jaar. tedrive, een expert op het gebied van aandrijfassen, differentiëlen en stuurinrichtingen, zal gebruik maken van Capgemini's Rightshore®-oplossing om 24-uurs ondersteuning te bieden voor applicatie- en infrastructuurbeheer. "Voor ons was het belangrijk om een partner te vinden die ons een compleet pakket van betrouwbare IT-diensten kan leveren voor een concurrerende prijs. Capgemini voldoet hieraan uitstekend, door zijn responssnelheid en zijn vermogen om zijn outsourcingsmodel aan te passen aan onze behoeften", verklaarde Satish Kannan, CIO van de tedrive Groep.

Aan Tenneco Inc, een van de grootste ontwerpers, producenten en leveranciers van emissiebeperkende en veiligheids- en comfortverhogende producten ter wereld, gaat Capgemini een serie diensten verlenen op het gebied van applications management, solutions development en asset management. "Deze overeenkomst stelt Tenneco in staat de ontwikkeling van zijn applicaties en zijn onderhoud te outsourcen, waardoor we onze klanten doeltreffende IT-oplossingen kunnen bieden. Met dit nieuwe model kunnen we meer variatie aanbrengen in onze IT-kostenstructuur, waardoor we kunnen blijven voldoen aan onze veranderende behoeften. Daarnaast kunnen we de wereldwijde aanwezigheid en activiteiten van Tenneco ondersteunen door de mogelijkheid om wereldwijd een optimale personeelssamenstelling te creëren," verklaarde Bill Haser, vice president en CIO van Tenneco.


Voor Affinia Group, een toonaangevend bedrijf op de auto-onderdelenmarkt, implementeert Capgemini een bedrijfsgericht stappenplan voor IT-transformatie dat het bedrijf zal helpen om zijn doelstellingen voor 2010 te bereiken. "We streven ernaar om sneller aan de behoeften van onze klanten te voldoen, sneller innovaties op de markt te brengen, onze producten slimmer wereldwijd te produceren, te sourcen en op de markt te brengen, en kostenbesparender te worden door doelstellingen en middelen beter op elkaar af te stemmen," zei Jim Burdiss, de CIO van Affinia Group. "Door samen te werken met Capgemini zorgen we ervoor dat onze bedrijfsvoering en de IT-organisatie op elkaar afgestemd worden, waardoor we vooruitgang kunnen boeken om onze doelstellingen te bereiken en we van Affinia een organisatie kunnen maken die op een unieke manier kan concurreren in de sector."

Nick Gill, hoofd automobielsector bij Capgemini, voegde hieraan toe: "Deze drie contracten geven een verdere impuls aan het succes dat we al eerder tentoonspreidden in de automobielsector. Met meer dan 30 jaar ervaring in deze bedrijfstak en met ons wereldwijde team van deskundigen, zijn we zeer goed gepositioneerd om ondernemingen in de automobielsector te ondersteunen bij de implementatie van technologische initiatieven te implementeren en ze zo te helpen hun doelstellingen te bereiken."

Einde persbericht

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business Experience - samen met zijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore®, met als doel de juiste resources op de juiste locatie tegen concurrerende prijzen te kunnen leveren. Capgemini heeft vestigingen in 35 landen en heeft wereldwijd ongeveer 83.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2007 een omzet van 8,7 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com.