Provincie Limburg

Persberichten

Vier Limburgse ondernemers beloond met Innovatieticket Gezamenlijk persbericht van de Provincie Limburg en Marketing Cirkel Limburg:

Gedeputeerde Herman Vrehen heeft op 27 februari tijdens de Bedrijven Kontakt Dagen (BKD) Noord-Limburg aan vier ondernemers uit de vier clusters Greenport, Healthcare, Energy, Materials en Systems en Leisure van het programma Innoveren in Limburg een Innovatieticket van 1000,- uitgereikt. Het ticket is een blijk van waardering en ondersteuning en is bedoeld om de door de ondernemers bedachte innovatie marketingtechnisch gezien verder op te pakken. Het ticket kan verzilverd worden bij MarketingCirkel Limburg (MCL). Herman Vrehen: Het initiatief van MCL past perfect binnen het provinciale beleid omtrent innoveren. Vernieuwing van producten en diensten is nodig om de Limburgse economie aan te jagen.

Vier ondernemers zijn door gedeputeerde Herman Vrehen gisteren verrast met een Innovatieticket. Gekozen is voor een ondernemer, één uit elk cluster van het programma Innoveren in Limburg (Greenport, Leisure, Healthcare en Energy, Materials & Systems), de 4 belangrijke aandachtsvelden van succes en innovatie voor Limburg. Deze sectoren moeten de economie in Limburg en de Euregio versterken.

De vier ondernemers die het Innovatieticket hebben ontvangen zijn:


1. AgroFood/Greenport
Venkelproductiebedrijf Litjens te Leunen. Casus: nieuwe markten, nieuwe producten, nieuwe combinaties. Dit bedrijf gaat venkel als halfproduct en basisproduct ook aan de industriële voedingsproducenten aanbieden. Export wordt daarbij zeker niet geschuwd. Voorts is geadviseerd om de liefde en de kennis van venkel in de consumentenmarkt verhoogde aandacht te geven.


2. Leisure
Mondo Verde te Landgraaf. Mondo Verde snakt naar aandacht van diverse markten om voor Landgraaf contributief te blijven. Maar hoe en met welke strategie? Waar zit de innovatie met succes? Mondo Verde gaat haar wereldtuinen als een drietapsmodel introduceren bij het gezin; drie keer in je leven kom je bij Mondo Verde!


3. Healthcare
Treepack te Buchten. Treepack ontwikkelde als wizzkids een (makkelijk bedienbare) computer voor senioren met basale functies in communicatie. Maar hoe bereiken ze de markt? Hoe brengen ze deze innovatie onder de aandacht? Hoe maken ze senioren bewust? Hoe bereiken ze ook een Europese spin-off?


4. EMS
Volantis te Venlo. Als ingenieuze ingenieurs heeft Volantis een (grootschalig) energieproject ontwikkeld (geothermie) in toeleverantie aan de agro voor de omgeving van Floriade. Investering 5,5 miljoen. Maar hoe brengen ze deze innovatie in praktijk? Door verbindingen en afspraken te maken met alle mogelijke afnemers en toeleveranciers.

Daarnaast heeft de Provincie Limburg Innoveerpunt onder de aandacht gebracht bij het bezoekende beurspubliek via het uitdelen van USB-sticks. Hierop staat een een korte flash-presentatie over Innoveerpunt.
Innoveerpunt is dé centrale ingang voor innovatie-vragen van het MKB. Op de website staan de diverse innovatie-stimuleringsinstrumenten en de betrokken instanties/projectleiders. Onder de button ondernemers aan het woord kunnen cases en filmpjes worden gedownload die een voorbeeld en trigger zijn voor ondernemers die ook willen innoveren. Voor meer informatie zie www.innoveerpunt.nl

28-2-2008 14:50