Persberichten
Vier Limburgse ondernemers beloond met Innovatieticket
Gezamenlijk persbericht van de Provincie Limburg en Marketing Cirkel
Limburg:
Gedeputeerde Herman Vrehen heeft op 27 februari tijdens de Bedrijven
Kontakt Dagen (BKD) Noord-Limburg aan vier ondernemers uit de vier
clusters Greenport, Healthcare, Energy, Materials en Systems en
Leisure van het programma Innoveren in Limburg een Innovatieticket van
1000,- uitgereikt. Het ticket is een blijk van waardering en
ondersteuning en is bedoeld om de door de ondernemers bedachte
innovatie marketingtechnisch gezien verder op te pakken. Het ticket
kan verzilverd worden bij MarketingCirkel Limburg (MCL). Herman
Vrehen: Het initiatief van MCL past perfect binnen het provinciale
beleid omtrent innoveren. Vernieuwing van producten en diensten is
nodig om de Limburgse economie aan te jagen.
Vier ondernemers zijn door gedeputeerde Herman Vrehen gisteren verrast
met een Innovatieticket. Gekozen is voor een ondernemer, één uit elk
cluster van het programma Innoveren in Limburg (Greenport, Leisure,
Healthcare en Energy, Materials & Systems), de 4 belangrijke
aandachtsvelden van succes en innovatie voor Limburg. Deze sectoren
moeten de economie in Limburg en de Euregio versterken.
De vier ondernemers die het Innovatieticket hebben ontvangen zijn:
1. AgroFood/Greenport
Venkelproductiebedrijf Litjens te Leunen. Casus: nieuwe markten,
nieuwe producten, nieuwe combinaties. Dit bedrijf gaat venkel als
halfproduct en basisproduct ook aan de industriële voedingsproducenten
aanbieden. Export wordt daarbij zeker niet geschuwd. Voorts is
geadviseerd om de liefde en de kennis van venkel in de
consumentenmarkt verhoogde aandacht te geven.
2. Leisure
Mondo Verde te Landgraaf. Mondo Verde snakt naar aandacht van diverse
markten om voor Landgraaf contributief te blijven. Maar hoe en met
welke strategie? Waar zit de innovatie met succes?
Mondo Verde gaat haar wereldtuinen als een drietapsmodel introduceren
bij het gezin; drie keer in je leven kom je bij Mondo Verde!
3. Healthcare
Treepack te Buchten. Treepack ontwikkelde als wizzkids een (makkelijk
bedienbare) computer voor senioren met basale functies in
communicatie. Maar hoe bereiken ze de markt? Hoe brengen ze deze
innovatie onder de aandacht? Hoe maken ze senioren bewust? Hoe
bereiken ze ook een Europese spin-off?
4. EMS
Volantis te Venlo. Als ingenieuze ingenieurs heeft Volantis een
(grootschalig) energieproject ontwikkeld (geothermie) in toeleverantie
aan de agro voor de omgeving van Floriade. Investering 5,5 miljoen.
Maar hoe brengen ze deze innovatie in praktijk? Door verbindingen en
afspraken te maken met alle mogelijke afnemers en toeleveranciers.
Daarnaast heeft de Provincie Limburg Innoveerpunt onder de aandacht
gebracht bij het bezoekende beurspubliek via het uitdelen van
USB-sticks. Hierop staat een een korte flash-presentatie over
Innoveerpunt.
Innoveerpunt is dé centrale ingang voor innovatie-vragen van het MKB.
Op de website staan de diverse innovatie-stimuleringsinstrumenten en
de betrokken instanties/projectleiders. Onder de button ondernemers
aan het woord kunnen cases en filmpjes worden gedownload die een
voorbeeld en trigger zijn voor ondernemers die ook willen innoveren.
Voor meer informatie zie www.innoveerpunt.nl
28-2-2008 14:50
Provincie Limburg