MGB vestigt zich in De Pastorie van de kathedraal van Roermond.

27/02/2008 15:26

MorschGootzenBrouwers (MGB)

MorschGootzenBrouwers neemt per 28 februari officieel hun intrek in De Pastorie van de kathedraal van Roermond. MorschGootzenBrouwers is het communicatiebureau van Cees Morsch, Han Gootzen en Hans Brouwers. Cees Morsch en Han Gootzen zijn oude rotten in het communicatievak, beide hadden eerder succesvolle bureaus elders in het land, Hans Brouwers is in de regio bekend als evenementenorganisator.

De opening van "De Pastorie", wat ook de naam van het pand is geworden, wordt verricht door Mgr. Frans Wiertz, bisschop van Roermond en de burgemeester van Roermond, Van Beers bijgestaan door de wethouders Jos van Rey en Tilmans Schreurs van Roermond, respectievelijk verantwoordelijk voor economie en ruimtelijke ordening. De renovatie van De Pastorie is verder gegaan dan alleen het pand. Ook de tuin en omgeving zijn geheel aangepast en gerenoveerd. Zo kan dit gebied achter de kathedraal nu worden ingezet voor culturele activiteiten en evenementen. De manshoge muur die de tuin van De Pastorie scheidde van de Grote Kerkstraat is verlaagd zodat iedereen die van het DOC naar het centrum loopt (of andersom) vrij uitzicht heeft op de Rattetoren en de kathedraal.

Ook De Pastorie krijgt in de ideeën van MorschGootzenBrouwers een bredere functie dan alleen kantoor. De begane grond en 1e verdieping zijn ingericht als verhuurbare businessruimtes waaronder een vergaderzaal, 2 boardrooms, een heus bruin café en een wijn-proef-kelder. Alle ruimtes zijn voorzien van de modernste presentatiemedia.

De businessclub Alliance heeft inmiddels van De Pastorie hun eigen sociëteit gemaakt waar men samenkomt en vergadert. Hans Brouwers: " MGB is het eerste communicatiebureau in het zuiden dat ondernemers letterlijk in huis haalt. We hebben de faciliteiten van De Pastorie aangepast aan de eisen van deze tijd. Zo combineren we sfeer en uitstraling met zakelijkheid en state-of-the-art techniek".

MorschGootzenBrouwers (kortweg MGB) heeft inmiddels een aantal opdrachten verworven die nauw samenhangen met de ontwikkeling van de regio. Zo is het bureau gevraagd de city branding van Roermond en mede de toeristische promotie van Midden Limburg te verzorgen. Voor WML kijkt MGB naar een nieuwe bestemming voor de watertoren in Schimmert en voor de provincie Limburg verzorgt zij het nevenprogramma van de China Dino expositie in Maastricht. Voor de businessclubs "Alliance" en "Fossa Roma" (Venlo) verzorgt MGB het management en de programmering. Voor Wonen Zuid wordt een nieuwe communicatiestrategie ontwikkeld.

"En dat is nog maar het begin" stelt Han Gootzen, een van de partners in MGB. "We willen een vooraanstaand communicatieadviesbureau zijn dat onze klanten adviseert op de belangrijke aspecten van het ondernemen: strategie en visie, marketing en communicatie en human capital. Onze gezamenlijke ervaring, no-nonsense aanpak en gedrevenheid maakt ons klaarblijkelijk een aantrekkelijke partner". Cees Morsch vult aan: "creatief denken en snel schakelen zijn kenmerken van ons bureau die onze klanten waarderen. En eigenschappen die wij zoeken in de nieuwe medewerkers die ons de komende maanden gaan versterken."

De creativiteit van MGB komt ook tot uiting in de exposities die MGB op regelmatige basis in De Pastorie zal organiseren. De eerste expositie is die van de bekende Belgische kunstenaar Jan Latinne. Zijn werk wordt vanaf de opening tot eind april in De Pastorie geëxposeerd.

Na de opening zal de pastorie op zaterdag en zondagmiddag tussen 14.00 en 16.00 uur geopend zijn voor het publiek. Men kan dan niet alleen de Pastorie in haar nieuwe omgeving bekijken maar ook de kunstwerken van Jan Latinne bewonderen.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.