27 februari, 2008
E-commerce-expert hybris biedt Zwitsers tassenconcern Product Information Management-oplossing
~ Hybris online shop verhoogt verkoop tassenfabrikant Freitag Lab AG met 30 procent ~
De trendy tassen gemaakt van kleurrijke zeilmaterialen zijn hét kenmerk van de in Zurich gevestigde tassenfabrikant Freitag Lab AG. Klanten die een Freitag-tas bestellen via de online shop, zijn verzekerd van een exclusief model. Bij het realiseren van hun unieke webconcept maken de Zwitserse ontwerpers gebruik van de PIM-gebaseerde e-commerce-oplossing van hybris. Deze vervangt de oude in-house ontwikkeling.
Hybris ondersteunt Freitag in het eigen maken van Product Information Management, het integreren hiervan in andere systemen en het optimaliseren van toegevoegde processen om de verkoop te verhogen. Sinds de nieuwe winkel online is gegaan, is de online verkoop met 30 procent gestegen en zijn de retouren met 70 procent gedaald.
De hybris-oplossing beheert alle web-activiteten van de Freitag webshops en zorgt ervoor dat zij de online-systemen kunnen beheren, met behulp van het geïntegreerde content management-systeem. Daarnaast ordent de oplossing productdata en integreert het de verschillende e-commerce-processen.
Tevens heeft hybris speciaal voor Freitag een snel fotoproces ontwikkeld waarmee tienduizenden tassen vanuit verschillende hoeken gefotografeerd kunnen worden. Deze worden vervolgens direct opgeslagen en getoond in de online shop. De procesverbeteringen hebben geleid tot twee keer zoveel orders via de online shop binnen dezelfde periode. Het is voor klanten nu ook mogelijk om te kijken hoeveel mensen er op zoek zijn naar een bepaald soort tas. "Deze service geeft online shoppers meer voordelen: Freitag past de theorie van e-commerce 2.0 in de praktijk toe", zegt Ariel Lüdi, CEO bij hybris.
Ook wilden Freitag en hybris binnen het nieuwe website-concept real-time klanten en hun koopgedrag monitoren en analyseren. "Klanten kunnen tassen en andere accessoires nu online bekijken en vergelijken, een echte 2.0 winkelervaring", aldus Lüdi.
(295 woorden)
VOOR DE REDACTIE
Over hybris
hybris biedt standaard software oplossingen voor mediumonafhankelijk management van productinformatie en de distributie voor zowel online- als printkanalen.
Fabrikanten, leveranciers, exploitanten en inkooporganisaties beheren hun productinformatie in alle talen op één platform, en creëren daarmee één enkele, eenduidige bron van informatie. Organisaties hebben de mogelijkheid om online- en printkanalen van informatie te voorzien vanuit deze centrale 'hub'. Geïntegreerde oplossingen voor catalogusmanagement, e-commerce, e-procurement en database publishing leveren persoonlijke en kanaal-specifieke gegevens die kunnen worden gerecycled door alle elektronische diensten- en verkoopkanalen. Zo kunnen printcatalogi uitgebracht worden zonder dat mediafragmentatie optreedt.
De geïntegreerde hybris-aanpak om productinformatie te beheren en recyclen leidt tot lagere proceskosten, die de weg vrijmaken voor de toevoeging van nieuwe markten tegen lage kosten. De ROI is met hybris erg snel. Sinds hybris koos voor het gebruik van op standaarden gebaseerde en toekomstbestendige technologieën in hun standaardoplossingen, zijn investeringen ook veilig op de lange termijn.
Hybris is opgericht in 1997 en gevestigd in München. Daarnaast heeft het bedrijf kantoren in het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Denemarken en Zwitserland met wereldwijd meer dan duizend klanten.
Voor algemene informatie over hybris of zijn producten kunt u contact opnemen met Henk-Jan van der Weide: Tel: +31 (0)20 521 9333
E-mail: henk-jan.vanderweide@hybris.com
Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met René van de Nieuwenhof: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: renev@octanepr.com
OCTANE PR
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com