Gemeente Woerden komt met kwaliteitshandvest
persbericht
Op welke service mogen inwoners van de gemeente Woerden rekenen? Dat
is te lezen in het kwaliteitshandvest 2008, dat deze week is
verschenen. Hierin staat voor 44 producten en diensten concreet
aangegeven welke dienstverlening de gemeente levert. Het
kwaliteitshandvest is een nieuw fenomeen; het is een vervolg op de
tien algemene servicenormen die eerder werden vastgesteld.
Onlangs heeft de gemeente Woerden voor 44 producten en diensten
servicenormen opgesteld. Zo mogen inwoners er bijvoorbeeld op rekenen
dat bezwaarschriften binnen veertien weken worden afgehandeld. En wie
via de gemeentelijke website een uittreksel uit de basisadministratie
aanvraagt, heeft dit binnen drie werkdagen in huis. Al deze
servicenormen zijn overzichtelijk op een rij gezet in een handzame
folder: Op welke service kunt u rekenen? Het is de titel van het
kwaliteitshandvest van de gemeente Woerden. Zo weet de inwoner van
tevoren wat hij van de gemeente mag verwachten.
Eerder al stelde de gemeente Woerden tien `gemeentebrede'
servicenormen vast. Deze gingen over de bereikbaarheid (zowel
telefonisch als via internet of aan de balie), het tijdig beantwoorden
van brieven en e-mails en het vriendelijk, deskundig en in
begrijpelijke taal te woord staan van inwoners. Ook deze algemene
servicenormen zijn terug te vinden in het kwaliteitshandvest 2008.
De gemeente Woerden blijft werken aan het verbeteren van haar service.
Het kwaliteitshandvest zal de komende jaren dan ook verder worden
uitgebouwd; er zullen steeds nieuwe servicenormen aan toegevoegd
worden. De inwoners mogen de gemeente op deze normen aanspreken. Wie
klachten of opmerkingen heeft over de gemeentelijke service, kan een
e-mail sturen naar servicenormen@woerden.nl.
Het kwaliteitshandvest is af te halen aan de balie van het stadhuis of
op te vragen via servicenormen@woerden.nl
Gemeente Woerden | Blekerijlaan 14 | Postbus 45 | 3440 AA Woerden |
tel. (0348) 428 911 | stadhuis@woerden.nl |
Gemeente Woerden