Persbericht
Amstelveen, 27 februari 2008
LogicaCMG wijzigt naam in Logica
WM-data, Unilog, Edinfor en LogicaCMG verder onder één merknaam
LogicaCMG maakt bekend dat alle bestaande bedrijfsnamen per vandaag zijn samengevoegd tot één nieuw merk: Logica. Samen met de bedrijfsonderdelen Edinfor, Unilog en WM-data vormt LogicaCMG voortaan één nieuw wereldwijd merk. De naamswijziging valt samen met de publicatie van de voorlopige jaarcijfers over 2007. Deze zijn vandaag bekendgemaakt.
Andy Green, ceo van Logica: De beslissing om naar één wereldwijd merk over te gaan is belangrijk nieuws voor onze klanten en de medewerkers van Logica. Onze lokale merken Edinfor, Unilog en WM-data hebben een uitstekende staat van dienst opgebouwd in hun eigen markten. Het blijft ons doel om klanten op lokaal niveau uitmuntende dienstverlening te bieden, terwijl gebruik wordt gemaakt van de kennis en de vaardigheden van een wereldwijd actieve organisatie met 39.000 medewerkers. Het Logica-merk staat voor hoge kwaliteit, toegewijde teams die dicht bij de klant staan en innovatieve diensten verlenen, daarbij ondersteund door de best beschikbare expertise en delivery.
In het nieuwe merk Logica komt de verbintenis naar voren tussen de kracht van de voormalige bedrijfsnamen en de schaalgrootte, de vaardigheden en het vermogen om grootschalige projecten aan te pakken en grote klanten te bedienen. Daarmee is het bedrijf beter in staat bedrijfsbrede diensten aan te bieden en in toenemende mate cross-selling-voordelen te boeken.
Logica maakt werk van de ambitie een geïntegreerde Europese ict-dienstverlener te zijn met een sterk internationaal netwerk. De per vandaag geldende naamswijziging onderstreept het streven om klanten waar ook ter wereld de best mogelijke service te verlenen op basis van één gezamenlijke stelsel van systemen, processen en waarden.
Deze ambitie wordt geïllustreerd door nieuwe Outsourcing Services-divisie. Deze divisie is verantwoordelijk voor outsourcingsdiensten vanaf het eerste klantcontact tot en met de daadwerkelijke uitvoering. Klanten kunnen daardoor rekenen op de meest efficiënte en kostenbesparende mix van onshore-, nearshore- en offshore-diensten. Voor deze divisie werken ongeveer 9000 medewerkers op locaties over de gehele wereld. Logica heeft delivery-vestigingen in India, de Filippijnen, Marokko, Brazilië, Tsjechië, Polen, Estland, Slowakije en Portugal.
Paul Schuyt, ceo Logica Nederland: De naamswijziging is een voor de hand liggende stap in de ontwikkeling van ons bedrijf. Na de succesvolle fusie van Logica en CMG is nu de integratie van Unilog en WM-data afgerond. Voortbordurend op successen van deze bedrijven vormt Logica nu een groter en sterker geheel waardoor wij beter zijn toegerust voor de toekomst. De klant zal hiervan profiteren door een betere dienstverlening.
Logica is een van Europa s vooraanstaande it- en zakelijke dienstverleners met sterke posities in haar kernmarkten, waaronder Scandinavië (27% van de omzet), Nederland (16% van de omzet). Frankrijk (19% van de omzet), Duitsland (6% van de omzet) en het Verenigd Koninkrijk (22% van de omzet). De onderneming werkt samen met de klant aan veranderingsprocessen door de innovatieve inzet van technologie. Logica verzorgt de volledige dienstenpakket van consultancy, it en business process outsourcing, systeemintegratie en ontwikkeling. Het bedrijf heeft uitstekende relaties met grote nationale en Europese ondernemingen en overheidsinstellingen zoals het Britse Ministerie van Defensie, ING, EDP, Shell, EDF, Inbev, E on, Ford en Vodafone. Voor meer informatie ga naar:
Aanvullende informatie:
· In december 2002 fuseren Logica en CMG tot LogicaCMG
· In april 2005 maakt LogicaCMG bekend een controlerend belang van 60% te hebben gekocht in Edinfor SA, de IT-tak van Energias de Portugal
· In september 2005 versterkt LogicaCMG zijn positie door de acquisitie van Unilog
· In september 2006 wordt WM-data overgenomen