Ingezonden persbericht


Persbericht Amsterdam, 26 Februari 2008

VIER GOUDEN ROOS NOMINATIES VOOR EYEWORKS

Eyeworks heeft vier nominaties in de wacht gesleept voor de Gouden Roos, de prestigieuze Europese onderscheiding voor televisie programma's. Achtereenvolgens zijn Celebrity Shock (reality), Beat the Blondes (game show), Kargar trifft den Nagel (comedy) en Hider in the House (entertainment) genomineerd. Dit jaar werden 402 programma's uit 34 landen ingezonden. Op 6 mei zullen de winnaars bekend gemaakt worden tijdens het festival in Zwitserland. Celebrity Shock
Celebrity Shock is een origineel format van Eyeworks New Zeeland waarin koppels van beroemdheden op exotische locaties de strijd met elkaar, zichzelf en de elementen aangaan en nu tevens een groot succes in België waar Eyeworks twee seizoenen heeft geproduceerd voor VTM. Het eerste seizoen is daar reeds uitgezonden en haalde een marktaandeel van 31.5% in de doelgroep 18- 44, waar het zendergemiddelde 21.3% was.
Beat the Blondes
Gloednieuwe spelshow die is ontwikkeld door Eyeworks International. Een mannelijke kandidaat moet 50 blondines verslaan in een kennisquiz vol humor die draait om vooroordelen, strategie en statistieken. Beat the Blondes is nog niet te zien in Nederland maar is reeds succesvol gelanceerd in Italië en Rusland. Binnenkort is de show ook te zien in Duitsland, Frankrijk, Roemenie, Turkije, Oekraïne en Griekenland.
Kargar trifft den Nagel
Comedy kent geen grenzen in Kargar trifft den Nagel van Eyeworks Duitsland. Een van Comedy Central's meest succesvolle programma in 2007. De Duitse comedians Sven Nagel en Attik Kargar sparen niemand in hun jacht naar de lach.
Hider in the House
Hider in the House is een uiterst succesvol jeugdprogramma van Eyeworks UK, uitgezonden door BBC waarin kinderen een weekend lang een beroemdheid moeten verbergen in hun eigen huis voor hun ouders.
Over Eyeworks
Eyeworks is een creatieve en onafhankelijke televisieproducent die programma's in diverse genres zoals entertainment, drama & film en sport ontwikkelt, produceert en distribueert. Eyeworks werd in 2001 opgericht door Reinout Oerlemans en heeft thans toonaangevende productievestigingen in 12 landen, op 4 verschillende continenten: Nederland, België,

Duitsland, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Argentinië, Chili, Brazilië, Nieuw Zeeland, Australië en de Verenigde Staten. Televisieprogramma's en formats van Eyeworks worden in meer dan 50 landen over de hele wereld uitgezonden.

Eyeworks Sport produceert de belangrijke sportprogramma's voor de commerciële zenders in Nederland, waaronder alle belangrijke voetbalcompetities en wedstrijden van het nationaal elftal. Eyeworks heeft drama- en filmtitels in haar portfolio waaronder de Oscarwinnende Antonia, De Zaak Alzheimer en Windkracht 10. De politieserie Flikken van Eyeworks is een van de best bekeken dramaseries (meer dan 100 afleveringen) in België en Nederland. Het in Londen gevestigde Eyeworks Distribution richt zich op het wereldwijd licenseren van formats en ready-made programma's van alle productiehuizen van Eyeworks en van derden. Internationaal succesvolle formats zijn onder andere: Test The Nation, The Chair, The 10, Miss Popularity, So You Wannabe A Popstar, Ticket to the Tribes, Win My Wage, Who Wants to Marry my Son. Meest recente succes is het zelf ontwikkelde Beat the Blondes dat in korte tijd is verkocht in 16 landen waaronder Duitsland, Frankrijk en Italië.
Note to editor, for more information:

Maarten van Rooijen, Press & Communications Officer E:Maarten.van.rooijen@eyeworks.tv
T: +31 20 66 618 93
M: +31 6 466 447 31
www.eyeworks.tv


---- --