Gemeente Echt-Susteren


Commissie Middelen op 25 februari

De commissie Middelen vergadert weer op maandag 25 februari. De vergadering begint om 19.30 uur en vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis, Nieuwe Markt 55 in Echt.

De agenda voor deze vergadering luidt als volgt:


1. Opening


2. Vaststellen agenda


3. Vaststellen verslag vergadering commissie Middelen d.d. 14 januari 2008


4. Raadsvoorstel: Normenkader 2007

Elk jaar controleert de accountant de jaarrekening van de gemeente. De gemeenteraad geeft de accountant de opdracht dit te doen. Het college heeft deze opdracht, het normenkader 2007, voorbereid en stelt de raad voor de opdracht te verlenen.


5. Raadsvoorstel: Kadernota 2008

Elk jaar maakt de gemeente een begroting. Hierin wordt aangegeven wat de gemeente het komende jaar gaat doen en wat dit allemaal kost. De raad geeft via de kadernota 2008 aan waarmee bij het opstellen van de begroting voor het jaar 2009 rekening moet worden gehouden. Het college heeft de kadernota 2008 voorbereid en vraagt de raad deze vast te stellen.


6. Raadsvoorstel: Beleidsplan re-integratie 2008

De gemeente Echt-Susteren vindt dat de uitkering alleen bedoeld is voor mensen die niet kunnen werken. Mensen die nog geen werk hebben of volgens de gemeente wel weer aan het werk moeten gaan, worden door de gemeente geholpen via het re-integratiebeleid. Dit beleid wordt elk jaar opnieuw vastgesteld. Het college stelt de raad voor het re-integratiebeleid 2008 vast te stellen.


7. Raadsvoorstel: Privatisering Buitensportaccommodaties

De raad heeft in 2005 besloten het beheer en onderhoud van de buitensportaccommodaties te willen privatiseren. Het college doet de raad nu een voorstel over hoe dat het beste kan gebeuren.


8. Mededelingen portefeuillehouder


9. Rondvraag


10. Sluiting

De commissievergaderingen zijn openbaar. Iedereen die geĂŻnteresseerd is in de onderwerpen die aan bod komen, is dus van harte welkom om deze vergaderingen bij te wonen. Omdat voor de commissie Middelen raadsvoorstellen zijn geagendeerd, kunt u ten aanzien van deze agendapunten gebruik maken van het spreekrecht. Degene die van dit spreekrecht gebruik wil maken, dient dit tenminste 48 uur voor de aanvang van de vergadering te melden aan de griffie.

Alle stukken liggen ter inzage op het gemeentehuis tijdens openingstijden. Voor informatie over de agendastukken en het tijdig doorgeven dat u gebruik wil maken van het spreekrecht, kunt u contact opnemen met de griffie, Martijntje Hermans of Belinda Bakkes, telefoon: 0475 - 478 478.

De agenda's en alle digitaal beschikbare bijlagen kunt u ook hier bekijken.