Gemeente Echt-Susteren
Commissie Middelen op 25 februari
De commissie Middelen vergadert weer op maandag 25 februari. De
vergadering begint om 19.30 uur en vindt plaats in de raadzaal van het
gemeentehuis, Nieuwe Markt 55 in Echt.
De agenda voor deze vergadering luidt als volgt:
1. Opening
2. Vaststellen agenda
3. Vaststellen verslag vergadering commissie Middelen d.d. 14
januari 2008
4. Raadsvoorstel: Normenkader 2007
Elk jaar controleert de accountant de jaarrekening van de gemeente. De
gemeenteraad geeft de accountant de opdracht dit te doen. Het college
heeft deze opdracht, het normenkader 2007, voorbereid en stelt de raad
voor de opdracht te verlenen.
5. Raadsvoorstel: Kadernota 2008
Elk jaar maakt de gemeente een begroting. Hierin wordt aangegeven wat
de gemeente het komende jaar gaat doen en wat dit allemaal kost. De
raad geeft via de kadernota 2008 aan waarmee bij het opstellen van de
begroting voor het jaar 2009 rekening moet worden gehouden. Het
college heeft de kadernota 2008 voorbereid en vraagt de raad deze vast
te stellen.
6. Raadsvoorstel: Beleidsplan re-integratie 2008
De gemeente Echt-Susteren vindt dat de uitkering alleen bedoeld is
voor mensen die niet kunnen werken. Mensen die nog geen werk hebben of
volgens de gemeente wel weer aan het werk moeten gaan, worden door de
gemeente geholpen via het re-integratiebeleid. Dit beleid wordt elk
jaar opnieuw vastgesteld. Het college stelt de raad voor het
re-integratiebeleid 2008 vast te stellen.
7. Raadsvoorstel: Privatisering Buitensportaccommodaties
De raad heeft in 2005 besloten het beheer en onderhoud van de
buitensportaccommodaties te willen privatiseren. Het college doet de
raad nu een voorstel over hoe dat het beste kan gebeuren.
8. Mededelingen portefeuillehouder
9. Rondvraag
10. Sluiting
De commissievergaderingen zijn openbaar. Iedereen die geĂŻnteresseerd
is in de onderwerpen die aan bod komen, is dus van harte welkom om
deze vergaderingen bij te wonen. Omdat voor de commissie Middelen
raadsvoorstellen zijn geagendeerd, kunt u ten aanzien van deze
agendapunten gebruik maken van het spreekrecht. Degene die van dit
spreekrecht gebruik wil maken, dient dit tenminste 48 uur voor de
aanvang van de vergadering te melden aan de griffie.
Alle stukken liggen ter inzage op het gemeentehuis tijdens
openingstijden. Voor informatie over de agendastukken en het tijdig
doorgeven dat u gebruik wil maken van het spreekrecht, kunt u contact
opnemen met de griffie, Martijntje Hermans of Belinda Bakkes,
telefoon: 0475 - 478 478.
De agenda's en alle digitaal beschikbare bijlagen kunt u ook hier
bekijken.