Verfrissende aanvulling binnen Hertog Jan portfolio met Weizener
Nieuw speciaalbier van Hertog Jan vanaf begin april verkrijgbaar
ARCEN, 20080225 -- Hertog Jan en Gerard van den Broek presenteren vanaf begin april een nieuw, eigenzinnig speciaalbier: Hertog Jan Weizener. Stevig, volmondig en fris van smaak met 5,7 procent alcohol. Hiermee is Hertog Jan Weizener een verfrissende aanvulling op het bestaande Hertog Jan assortiment.
Brouwer Gerard van den Broek: "Hertog Jan Weizener is een weizenachtig bier, geïnspireerd op het Duitse Weizenbier. Maar volgens de traditie van Hertog Jan, hebben we een eigenzinnig karakter aan dit tarwebier gegeven: steviger en voller van smaak met een iets hoger alcoholpercentage. Hierdoor krijgt het een geheel eigen plaats binnen het bieraanbod, zoals we van Hertog Jan gewend zijn."
Brug
Hertog Jan Weizener is daarnaast een verfrissende aanvulling binnen de bestaande Hertog Jan portfolio. Met 5,7 procent alcohol is Weizener het `lichtste' speciaalbier van de Hertog Jan `familie' en slaat hiermee een brug tussen het goudblonde Hertog Jan pilsener en de overige, bijzondere speciaalbieren van Hertog Jan. Het nieuwe bier claimt hiermee ook een eigen drinkmoment. Anouk Baltus, Junior Brandmanager Hertog Jan: "Hertog Jan Weizener is een robuust, fris speciaalbier maar niet specifiek een terrasbier. Het toegankelijke bier, past perfect bij de namiddag wanneer het licht op zijn mooist is en de temperatuur aangenaam. We noemen dat vaak het `beste moment van de dag'."
Introductie
Hertog Jan Weizener is vanaf begin april verkrijgbaar op fles voor horeca en retail. Om de consument kennis te laten maken met het nieuwe speciaalbier, lanceert Hertog Jan een speciale kratactie waarbij 100.000 kratten Hertog Jan Pilsener een flesje Hertog Jan Weizener bevatten. Daar bovenop ontvangt de consument middels een bijgevoegde kratkaart een tegoed van ¤2,00 bij aankoop van een sixpack Hertog Jan Weizener. Vanaf medio juni is het nieuwe bier voor de horeca ook op tap verkrijgbaar. Speciaal voor Hertog Jan Weizener is er ook een eigen glas ontwikkeld in twee maten: 30cl en 50cl. In het voorjaar is het 30cl glas tijdens een promotie tijdelijk verkrijgbaar voor de consument terwijl voor de horeca het 50cl. glas de standaard zal zijn.
Ingezonden persbericht