Persbericht
25 februari 2008
Zebra Technologies verwacht sterke groei onafhankelijke serviceaanbieders binnen partnerprogramma
~ Microfix, eerste onafhankelijke serviceaanbieder Zebra PartnersFirst-programma Benelux, zeer succesvol ~
Zebra Technologies, internationaal leverancier van on-demand print- en automatische identificatieoplossingen, verwacht dat onafhankelijke serviceaanbieders een belangrijkere rol gaan spelen binnen het partnerprogramma. Microfix, de eerste geautoriseerde onafhankelijke serviceaanbieder binnen het partnerprogramma van Zebra in de Benelux, is succesvol en onderstreept de toenemende vraag naar service.
Microfix is gespecialiseerd in diensten voor printerproducten. Als onafhankelijke serviceaanbieder kan Microfix service- en garantieondersteuning bieden voor printers. Binnen het PartnersFirst-programma van Zebra is er een speciale track voor onafhankelijke Zebra-authorised service providers. Microfix is de eerste partij in de Benelux die deze rol invult.
In samenwerking met Microfix kan er binnen het PartnersFirst-programma betere lokale technisch ondersteuning worden geboden aan klanten. Zebra ziet vanwege de toenemende behoefte hieraan de komende jaren in de Benelux een sterke groei van het aantal partners dat hiervan gebruik gaan maken. Mogelijk zal ook het aantal onafhankelijke serviceaanbieders binnen het PartnersFirst-programma in Europa toenemen.
Ondernemingen letten bij hun keuze voor een printoplossing vooral op de cost of ownership en uptime van de printer , zegt Mikel van Urk, regional sales manager Zebra Benelux. Goede en snelle service wordt steeds belangrijker, omdat een printer die buiten gebruik is grote gevolgen kan hebben voor de continuïteit van het productieproces. Printers zijn binnen organisaties steeds meer missiekritisch. Veel hardwareleveranciers beschikken echter niet over de capaciteit om de gewenste service te bieden en sluiten hiervoor een samenwerkingsverband af met een onafhankelijke serviceaanbieder. We zijn dan ook erg blij met deze samenwerking met Microfix.
Klanten en partners kunnen kiezen voor een drietal producten van Microfix, namelijk FixPack, FixCare en FixIt. Afhankelijk van het gewenste serviceniveau kan een keuze gemaakt worden en wordt de gekozen dienst als bundel met de hardware aangeboden. Microfix is succesvol binnen het PartnersFirst-programma van Zebra, omdat de serviceproducten die zij hebben ontwikkeld herkenbaar zijn en aansluiten bij de wensen van de klant. Daarnaast profiteert Microfix van de trend dat steeds meer Europese klanten die centraal hardware inkopen, de service lokaal willen onderbrengen.
Met ruim 25 servicemonteurs op de weg in Nederland en België helpen wij diverse leveranciers om een totaaloplossing te bieden aan de klant , zegt Cees Paauw, commercieel directeur Microfix. Wij merken dat er veel vraag is naar onafhankelijke service en de samenwerking met Zebra is een mooi voorbeeld van hoe verschillende partijen binnen een partnerprogramma elkaar aanvullen.
(399 woorden)