Continuon
Uitbetaling compensatievergoeding
2/19/2008
Arnhem, 19 februari 2008 - De afgelopen twee weken heeft Continuon
brieven verzonden aan alle klanten in de Bommeler- en Tielerwaard,
waarin staat op hoeveel compensatievergoeding zij recht hebben.
Een aantal klanten blijkt een verkeerde brief te hebben ontvangen.
Continuon betreurt dit en vindt het vervelend dat hierover verwarring
is ontstaan. Continuon zal zijn uiterste best doen om dit snel en
zorgvuldig te herstellen. Iedere klant ontvangt de
compensatievergoeding waar hij wettelijk recht op heeft.
Wat ging er mis?
Het gaat om klanten die de volledige duur van de stroomstoring geen
stroom hebben gehad (48-52 uur), maar een brief hebben gekregen waarin
een lagere vergoeding wordt genoemd. Continuon is er ten onrechte van
uit gegaan dat deze klanten op noodstroom waren aangesloten.
Iedere klant ontvangt juiste vergoeding
Het is nu nog niet precies te zeggen om hoeveel klanten het gaat, er
zijn op dit moment enkele honderden telefoontjes van klanten binnen
hierover. We verwachten aan het einde van deze week te weten om
hoeveel klanten het gaat.
Continuon betreurt deze vergissing en zal alle klanten bij wie iets
mis is gegaan informeren. Zij krijgen alsnog de juiste vergoeding
uitbetaald.
Stroomstoring Bommeler- en Tielerwaard
Op 12 december kwamen circa 30.000 klanten in de Bommeler- en
Tielerwaard zonder stroom te zitten toen een Apachehelikopter van de
Luchtmacht in de hoogspanningsverbinding Tiel-Zaltbommel vloog. De
storing duurde meer dan 48 uur. De definitieve herstelwerkzaamheden
zijn deze week geheel afgerond.