Ingezonden persbericht


Gelderland, 22 februari 2008

SOS Telefonische Hulpdienst meer gebeld

SOS Telefonische Hulpdienst in Gelderland heeft in 2007 wederom meer gesprekken gevoerd. Dat blijkt uit de jaarcijfers over 2007. Ruim 24.000 keer werd het telefoonnummer 0900-0767 gebeld door mensen die behoefte hadden aan contact.

SOS Telefonische Hulpdienst heeft in Gelderland vestigingen in Apeldoorn, Arnhem en Nijmegen. In 2007 kregen zij gezamenlijk 24.091 gesprekken te verwerken; een stijging van 5% ten opzichte van 2006. Eenzaamheid, psychosociale problemen en problemen in de relationele sfeer waren de belangrijkste redenen dat de beller contact opnam. Meer dan 60% van de bellers belden meerdere keren. Ruim de helft van de gesprekken vond plaats buiten kantoortijd. Dit onderstreept het belang van de 24-uurs bereikbaarheid.

SOShulp
De Gelderse diensten verlenen naast de telefonische hulpverlening ook anonieme hulp via chat of e-mail. Deze is te bereiken via www.SOShulp.nl. In 2007 hebben de Gelderse diensten 254 chatcontacten gehad. Dit is een stijging van ruim 37% ten opzichte van 2006. Het aantal e-mails is ook gestegen, van 132 in 2006 naar 154 e-mails in 2007, een stijging van 17%.

SOS Telefonische Hulpdienst is al meer dan veertig jaar 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor een vertrouwelijk gesprek (E 0,05 per min). Mensen die een probleem ervaren of ergens mee zitten en daar in hun eigen omgeving niet over kunnen of willen praten, kunnen anoniem en in vertrouwen hun verhaal kwijt. Zij worden te woord gestaan door één van de 1500 professioneel opgeleide vrijwillige medewerkers in Nederland. SOS Telefonische Hulpdienst is de grootste telefonische hulpverlener van Nederland.

Vanaf 12 april gaat SOS Telefonische Hulpdienst met dezelfde kwaliteit verder onder een nieuwe naam. Deze naam is tot die tijd geheim en zal tijdens een symposium in Amersfoort bekend worden gemaakt. We houden u op de hoogte!

www.sostelefonischehulpdienst.nl


---

Noot voor de redactie -