Consumentenbond
---
22 februari 2008
Bemiddelingsactie reparatieproblemen
Gaat een wasmachine, televisie of ander apparaat net na de
fabrieksgarantie kapot? Consumenten die geconfronteerd worden met dit
probleem hoewel ze het apparaat normaal gebruikt hebben, kunnen zich
aansluiten bij de bemiddelingsactie van de Consumentenbond.
Uit onderzoek van de bond blijkt dat winkeliers hun
verantwoordelijkheid niet nemen als klanten met deze problemen bij hen
aankloppen. Consumenten kunnen namelijk in veel gevallen aanspraak
maken op vergoeding van een deel van de reparatiekosten als een
apparaat binnen de verwachte levensduur kapot gaat.
Consumenten met nieuwe klachten over apparaten die veel te snel na de
fabrieksgarantie kapot zijn gegaan kunnen deze klacht melden bij de
Consumentenbond. De onderzochte winkelketens zijn BCC, Expert, It's en
de Harense Smid. Voorwaarde is wel dat het om een nog niet
afgehandelde kwestie met een van bovengenoemde ketens gaat en dat u,
gelet op de ouderdom van het apparaat, een vergoeding in de kosten
verwacht.
Tot en met 2 mei 2008 kunt u zich bij ons aanmelden via deze website.
Vervolgens krijgt u binnen twee weken van het betreffende bedrijf een
voorstel tot afwikkeling van uw reparatie. Deelname kost EUR5. Na
aanmelding sturen wij u een acceptgiro om dit bedrag te betalen. De
EUR5 krijgt u van de winkelier terug als het een terechte klacht
blijkt. Heeft u vragen over de actie, dan kunt u contact opnemen met
Service & Advies van de consumentenbond (070) 445 45 45.
De actie is voor leden van de Consumentenbond. Ben u nog geen lid van
de vereniging, klik dan hier. Bent u wel lid klik dan voor het
formulier.