Consumentenbond


---

22 februari 2008

Bemiddelingsactie reparatieproblemen

Gaat een wasmachine, televisie of ander apparaat net na de fabrieksgarantie kapot? Consumenten die geconfronteerd worden met dit probleem hoewel ze het apparaat normaal gebruikt hebben, kunnen zich aansluiten bij de bemiddelingsactie van de Consumentenbond.

Uit onderzoek van de bond blijkt dat winkeliers hun verantwoordelijkheid niet nemen als klanten met deze problemen bij hen aankloppen. Consumenten kunnen namelijk in veel gevallen aanspraak maken op vergoeding van een deel van de reparatiekosten als een apparaat binnen de verwachte levensduur kapot gaat.

Consumenten met nieuwe klachten over apparaten die veel te snel na de fabrieksgarantie kapot zijn gegaan kunnen deze klacht melden bij de Consumentenbond. De onderzochte winkelketens zijn BCC, Expert, It's en de Harense Smid. Voorwaarde is wel dat het om een nog niet afgehandelde kwestie met een van bovengenoemde ketens gaat en dat u, gelet op de ouderdom van het apparaat, een vergoeding in de kosten verwacht.

Tot en met 2 mei 2008 kunt u zich bij ons aanmelden via deze website. Vervolgens krijgt u binnen twee weken van het betreffende bedrijf een voorstel tot afwikkeling van uw reparatie. Deelname kost EUR5. Na aanmelding sturen wij u een acceptgiro om dit bedrag te betalen. De EUR5 krijgt u van de winkelier terug als het een terechte klacht blijkt. Heeft u vragen over de actie, dan kunt u contact opnemen met Service & Advies van de consumentenbond (070) 445 45 45.

De actie is voor leden van de Consumentenbond. Ben u nog geen lid van de vereniging, klik dan hier. Bent u wel lid klik dan voor het formulier.