Eyetracking nu ook interessant voor MKB en webwinkels
ILPENDAM, 20080221 -- DiepbiZniZ voert al enkele jaren Eyetracking onderzoeken uit voor tal van bedrijven. Eyetracking is een methode om de gebruiksvriendelijkheid van websites en andere uitingen te testen met oogbewegingen. Sommige bedrijven zijn op voorhand nog niet overtuigt dat Eyetracking ze veel geld oplevert. DiepbiZniZ Consulting heeft daarom de dienst Eyetracking quickscan gelanceerd. Bij een Eyetracking quickscan wordt een beperkt aantal testdeelnemers uitgenodigd die een tweetal opdrachten op een website uitvoeren. Op deze wijze vergaart de klant snel de quick wins voor zijn website tegen een gereduceerde investering.
Toegevoegde waarde eyetracking
De grote toegevoegde waarde van het vastleggen van zowel het kijk- en gebruikersgedrag door middel van eyetracking is voor heel veel websites van groot belang. Hiermee krijgen bedrijven inzicht in de gebruiksvriendelijkheid van hun website en met de resultaten kunnen zij direct hun website verbeteren en daardoor meer omzet genereren. De Eyetracking quickscan is voornamelijk bedoeld voor het MKB en webwinkels. Deze groep bedrijven wil liever een kleinschaliger onderzoek met een beperkte investering. Toch profiteren ze dan wel van de expertise op het gebied van Eyetracking en het gebruiksvriendelijk maken van hun website. Het advies hoe de website verbeterd dient te worden, wordt vervolgens in een beknopte rapportage verstrekt waar de site eigenaar direct mee aan de slag kan. Een Eyetracking quickscan kost 995 euro en bedrijven kunnen zich inschrijven op onze website.
DiepbiZniZ Consulting
DiepbiZniZ Consulting is een marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in eyetracking, emotie meten, usability en marktonderzoek. Met onze diensten richten wij ons op het verbeteren van zowel online als offline uitingen van klanten. DiepbiZniZ Consulting is opgericht door Robert-Jan van Diepen. Klanten van het bedrijf zijn Technische Unie B.V, ACES Direct B.V, Telfort B.V., Ministerie van Landbouw, my eyes Group N.V. en Bayer CropScience B.V.
Ingezonden persbericht