Ingezonden persbericht


Nieuwe website Milieudefensie maakt consument onterecht bang

Op de nieuwe website wekt Milieudefensie volkomen onterecht de indruk dat de volksgezondheid in het gevaar is. Hoewel er geen sprake was van een overtreding van wettelijke normen, stelt Milieudefensie dat in alle gevallen de volksgezondheid van jonge kinderen in gevaar was. Dit is echter gebaseerd op eigen normen, niet op wettelijke normen. Milieudefensie werkt dus met compleet andere maatstaven dan de overheid en wetenschappers. De supermarktbranche vindt het onaanvaardbaar dat Milieudefensie op deze manier de consument misleidt en misbruik maakt van de gevoelens van de consument om zichzelf op deze manier te profileren en haar nieuwe website te promoten.

Het CBL ziet een belangrijke taak weggelegd voor de overheid om een einde te maken aan deze niet aflatende lastercampagne. Ook de Voedsel- en Warenautoriteit heeft herhaaldelijk aangegeven dat er geen enkel gevaar is voor de volksgezondheid. De supermarkten kopen groente en fruit in volgens de normen van de wet. Als blijkt dat bepaalde groente en fruit niet voldoen aan de eisen, verkopen de supermarkten de producten niet.

Met vriendelijke groet,
Miranda M.G. Boer
Hoofd PR en Voorlichting CBL

070-3376200
06-51502772

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) is de belangenbehartiger en spreekbuis van de supermarkten in Nederland. Lees meer over het CBL op www.cbl.nl

Supermarkten hebben Passie voor Food, u ook? Kijk op www.passievoorfood.nl