Van den Ende & Deitmers neemt beland in Readershouse Brand Media
20/02/2008 10:41
Joop van den Ende Theaterproducties
Amsterdam, 20 februari 2008. Het Crossmedia Fund van Van den Ende & Deitmers is middels een management buy-out in Readershouse Brand Media gestapt, één van de meest vooraanstaande ondernemingen in Nederland op het gebied van sponsored media. Het bedrijf, dat gespecialiseerd is in gedrukte en digitale magazines, is overgenomen door Van den Ende & Deitmers, directeur Kees Beudeker en co-investeerder Annemarie van Gaal. Van den Ende & Deitmers verwerft 47% van de aandelen.
Readershouse Brand Media was onderdeel van Readershouse-Hearst. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam en verzorgt journalistiek gedreven sponsored media voor meer dan 40 Nederlandse en internationale klanten via gedrukte en - in toenemende mate - digitale magazines. Voorbeelden van Readershouse Brand Media producties zijn Audi Magazine, www.bomvol.com (Bol.com), Smart Traveller, www.keeponwondering.com (Mitsubishi Motors), Het Verschil (Nationale Postcode Loterij), RAILS (Nederlandse Spoorwegen) en Bank in Beweging (Rabobank). In de nieuwe constellatie zullen Annemarie van Gaal (voorzitter) en Philip Alberdingk Thijm toetreden tot de Raad van Commissarissen.
Groeimogelijkheden
Directeur Kees Beudeker van Readershouse Brand Media is opgetogen over de overname: 'De management buy-out maakt het mogelijk om ons volledig te gaan concentreren op het realiseren van onze groeistrategie. Met Van den Ende & Deitmers als partner krijgen wij een betrokken aandeelhouder aan boord, met een fantastisch netwerk in diverse media kanalen.'
Hubert Deitmers, managing partner bij Van den Ende & Deitmers: 'De medewerkers van Readershouse Brand Media vormen een buitengewoon creatief en commercieel succesvol team. De onderneming speelt in op de groeiende vraag naar kwaliteitscontent maar kan haar klanten daarnaast in toenemende mate, op basis van digitale platforms, inzicht bieden in de wensen van eindconsumenten. Met het winnen van de Emma Award voor het digitale magazine Bomvol voor Bol.com heeft Readershouse Brand Media aangetoond op dit terrein sterke digitale oplossingen in huis te hebben. Van den Ende & Deitmers zal zijn ervaring op het gebied van internationale Buy & Build strategieën graag inzetten om Readershouse Brand Media te helpen in haar groeiambities.'
Van den Ende & Deitmers
Van den Ende & Deitmers is de venture capital maatschappij van Endemol oprichter Joop van den Ende en voormalig Endemol raad van bestuurslid Hubert Deitmers. Met het sector gerichte Crossmedia Fund wordt geïnvesteerd in Content, Platforms, E-commerce en ICT Services.
Het Crossmedia Fund heeft onder andere geïnvesteerd in Eyeworks (televisie producent), Spill Group (casual gaming) en Albumprinter (online fotoalbum producent), Van den Ende & Deitmers ondersteunt haar portfoliobedrijven actief met Buy & Build strategieën. Succesvolle voorbeelden hiervan zijn onder andere de overnames door haar portfoliobedrijven Eyeworks, Unamic en Spill Group.
Readershouse Brand Media
Readershouse Brand Media is een zogeheten custom media company. De onderneming is vooruitstrevend en vooraanstaand op het gebied van creatieve en multimediale inhoud, waarbij ook nadrukkelijk rekening wordt gehouden met de entertainmentfactor. De producties zijn van aantoonbaar toegevoegde waarde voor de 1 op 1 communicatie van de Readershouse Brand Media klanten.
http://www.endeit.nl