Menzis


19 februari 2008

Forse groei voor Menzis label AnderZorg

Het internetlabel AnderZorg van zorgverzekeraar Menzis is met 10% gegroeid naar 78.729 verzekerden. Dit is geheel tegen de marktbeweging in die een percentage switchende verzekerden laat zien van ongeveer 3%*. De belangrijkste redenen voor klanten om een zorgverzekering bij AnderZorg af te sluiten zijn: een scherpe premie, het eenvoudige maar degelijke productenpakket en alles zélf regelen via internet. Driekwart van de nieuwe verzekerden van AnderZorg woont in de vier grote steden. Het productenaanbod en het gemak van zélf je zorgverzekering regelen via internet spreekt randstedelingen aan.

Menzis sterk in individuele markt

Moedermaatschappij Menzis blijft aantrekkelijk voor individueel verzekerden. Dat blijkt wel uit de nieuwe aanwas van 58.850 nieuwe verzekerden. Tweederde hiervan woont in de vier grote steden. Dit gaat in tegen de markttendens van collectivisering. De lichte daling van 14 duizend verzekerden komt voort uit een minder resultaat bij kleinere werkgeverscollectiviteiten. Dit in tegenstelling tot de groei van de grote collectiviteiten zoals die van het FNV die groeit naar 241.790 verzekerden. Bij Menzis is 53% van de klanten collectief verzekerd. Dit is iets minder dan het landelijk gemiddelde van 56%. Maar ook bij Menzis blijft de tendens zichtbaar dat méér mensen zich collectief verzekeren.

Cijfers

Anderzorg: groei van 7.348 verzekerden. Menzis: daling van 14 duizend verzekerden. In totaal telt het Menzisconcern op 28 januari 2008 met de labels AnderZorg en Confior, 1.936.000 verzekerden, tegen 1.950.000 verzekerden op 1 april 2007. Zie ook de Menzis Kengetallen.


* Bron: Vecozo.