Menzis
19 februari 2008
Forse groei voor Menzis label AnderZorg
Het internetlabel AnderZorg van zorgverzekeraar Menzis is met 10%
gegroeid naar 78.729 verzekerden. Dit is geheel tegen de marktbeweging
in die een percentage switchende verzekerden laat zien van ongeveer
3%*. De belangrijkste redenen voor klanten om een zorgverzekering bij
AnderZorg af te sluiten zijn: een scherpe premie, het eenvoudige maar
degelijke productenpakket en alles zélf regelen via internet.
Driekwart van de nieuwe verzekerden van AnderZorg woont in de vier
grote steden. Het productenaanbod en het gemak van zélf je
zorgverzekering regelen via internet spreekt randstedelingen aan.
Menzis sterk in individuele markt
Moedermaatschappij Menzis blijft aantrekkelijk voor individueel
verzekerden. Dat blijkt wel uit de nieuwe aanwas van 58.850 nieuwe
verzekerden. Tweederde hiervan woont in de vier grote steden. Dit gaat
in tegen de markttendens van collectivisering. De lichte daling van 14
duizend verzekerden komt voort uit een minder resultaat bij kleinere
werkgeverscollectiviteiten. Dit in tegenstelling tot de groei van de
grote collectiviteiten zoals die van het FNV die groeit naar 241.790
verzekerden. Bij Menzis is 53% van de klanten collectief verzekerd.
Dit is iets minder dan het landelijk gemiddelde van 56%. Maar ook bij
Menzis blijft de tendens zichtbaar dat méér mensen zich collectief
verzekeren.
Cijfers
Anderzorg: groei van 7.348 verzekerden. Menzis: daling van 14 duizend
verzekerden. In totaal telt het Menzisconcern op 28 januari 2008 met
de labels AnderZorg en Confior, 1.936.000 verzekerden, tegen 1.950.000
verzekerden op 1 april 2007. Zie ook de Menzis Kengetallen.
* Bron: Vecozo.