Gemeente Lingewaard
Project belastingteruggave gemeente Lingewaard
Veel mensen met een minimum inkomen weten niet dat zij mogelijk geld
kunnen terugvragen van de Belastingdienst. Met name de ziektekosten
zijn de laatste jaren zo sterk gestegen dat mensen met een minimum
inkomen recht hebben op teruggave van een deel van die ziektekosten
via de Belastingdienst.
Enkel en alleen het betalen van de premie ziektekostenverzekering
levert in het algemeen al een
belasting teruggave op.
De gemeente Lingewaard wil hiervoor in 2008 een service aanbieden voor
inwoners met een inkomen tot 120% van het minimum bijstandsinkomen
zodat zij gratis het belastingformulier kunnen laten invullen.
Hoe kan ik meedoen aan dit project?
Inwoners die aangewezen zijn op een minimum inkomen en bekend zijn bij
de gemeente krijgen hierover afzonderlijk een brief voor opgave.
Behoort u tot de doelgroep met een inkomen tot 120% van het minimum
bijstandsinkomen, maar heeft u geen persoonlijk bericht van de
gemeente ontvangen en wilt u gebruik maken van dit aanbod, dan kunt u
gebruik maken van bijgaande antwoordcoupon of telefonisch contact
opnemen met het Loket maatschappelijke ondersteuning tijdens
openingsuren.
Het Loket is bereikbaar onder telefoonnummer 026-3260111.
De antwoord coupon moet worden ingeleverd vóór 29 februari 2008.
Wanneer wordt het project uitgevoerd?
Eind April/eerste week van Mei 2008 door Administratiekantoor Althoff.
Voor mensen die aangifte 2007 moeten doen, betekent dit dat er uitstel
van aangifte aangevraagd moet worden. Ook dit wordt voor u verzorgd.
Voor mensen die niet eerder aangifte hebben gedaan is dit geen
probleem en kan dit na 1 april gedaan worden.
Huishoudens die zich opgegeven hebben voor dit project, zullen van de
gemeente een uitnodigingsbrief krijgen waarin staat wanneer u verwacht
wordt en welke papieren u mee moet nemen.
Klik hier voor de antwoordcoupon.
Zie het origineel