Gemeente Lingewaard


Project belastingteruggave gemeente Lingewaard

Veel mensen met een minimum inkomen weten niet dat zij mogelijk geld kunnen terugvragen van de Belastingdienst. Met name de ziektekosten zijn de laatste jaren zo sterk gestegen dat mensen met een minimum inkomen recht hebben op teruggave van een deel van die ziektekosten via de Belastingdienst.
Enkel en alleen het betalen van de premie ziektekostenverzekering levert in het algemeen al een
belasting teruggave op.
De gemeente Lingewaard wil hiervoor in 2008 een service aanbieden voor inwoners met een inkomen tot 120% van het minimum bijstandsinkomen zodat zij gratis het belastingformulier kunnen laten invullen.

Hoe kan ik meedoen aan dit project?
Inwoners die aangewezen zijn op een minimum inkomen en bekend zijn bij de gemeente krijgen hierover afzonderlijk een brief voor opgave. Behoort u tot de doelgroep met een inkomen tot 120% van het minimum bijstandsinkomen, maar heeft u geen persoonlijk bericht van de gemeente ontvangen en wilt u gebruik maken van dit aanbod, dan kunt u gebruik maken van bijgaande antwoordcoupon of telefonisch contact opnemen met het Loket maatschappelijke ondersteuning tijdens openingsuren.
Het Loket is bereikbaar onder telefoonnummer 026-3260111. De antwoord coupon moet worden ingeleverd vóór 29 februari 2008.

Wanneer wordt het project uitgevoerd?
Eind April/eerste week van Mei 2008 door Administratiekantoor Althoff. Voor mensen die aangifte 2007 moeten doen, betekent dit dat er uitstel van aangifte aangevraagd moet worden. Ook dit wordt voor u verzorgd. Voor mensen die niet eerder aangifte hebben gedaan is dit geen probleem en kan dit na 1 april gedaan worden.

Huishoudens die zich opgegeven hebben voor dit project, zullen van de gemeente een uitnodigingsbrief krijgen waarin staat wanneer u verwacht wordt en welke papieren u mee moet nemen.

Klik hier voor de antwoordcoupon. Zie het origineel