Ingezonden persbericht
Nieuwe naam en huisstijl benadrukken internationale kracht en verbondenheid
GRANT THORNTON GROEIT EN VERNIEUWT
Alphen aan den Rijn, 19 februari 2008
Grant Thornton - tot gisteren bekend als Arenthals Grant Thornton - groeit en vernieuwt. De accountants- en adviesorganisatie, die de omzet over het afgelopen jaar met twintig procent zag stijgen, heeft haar naam, logo en huisstijl vernieuwd.
Grant Thornton wil met de nieuwe naam en uitstraling de kracht en verbondenheid met het internationale netwerk van Grant Thornton extra benadrukken. De organisatie, die van oudsher sterk is vertegenwoordigd in het segment van dga's en midden- en kleinbedrijf, ziet haar cliënten in toenemende mate behoefte hebben aan internationale ondersteuning. "Er wordt gemakkelijker en sneller over de grens gekeken", aldus Gerard Mulder. "Voor grote ondernemingen is dat natuurlijk altijd al zo geweest, maar je ziet die beweging nu ook heel duidelijk ontstaan bij het midden- en kleinbedrijf. Zij kijken bijvoorbeeld naar productiefaciliteiten in Oost-Europa of het Verre Oosten. Een ontwikkeling waar wij onze cliënten graag in bijstaan." De nieuwe naam en stijl veranderen overigens niets aan de nauwe band met het Nederlandse bedrijfsleven alsmede de professionele en persoonlijke werkwijze. "Wij blijven de betrokken en oplossingsgerichte partner die we altijd al waren", benadrukt Gerard Mulder, bestuursvoorzitter van Grant Thornton.
Groei
De groei van de omzet deed zich in alle segmenten voor. In de accountancy groeide met name de controlepraktijk fors, evenals fiscale advisering in de dga/MKB-praktijk. Het accountants- en advieskantoor ziet vooral de specialismen van internationale fiscale advisering en corporate finance groeien. "Wij sluiten daarmee aan bij de ontwikkeling van onze cliënten", stelt Gerard Mulder. "Technologie brengt mensen steeds dichter bij elkaar waardoor afzetmarkten groter worden. Dat biedt kansen en uitdagingen, ook voor onze cliënten. Voor ons is het een belangrijke reden om lid te zijn van het internationale netwerk van Grant Thornton en die verbondenheid te benadrukken. We verwachten ook in 2008 gezonde autonome groeicijfers te laten zien", aldus Gerard Mulder.
Forse instroom
Op het personele vlak slaagde Grant Thornton er in bijna 100 nieuwe medewerk(st)ers aan te trekken. Het verloop werd ten opzichte van 2006 teruggedrongen. De inspanningen om de instroom van nieuwe collega's te vergroten, hebben duidelijk vruchten afgeworpen. "Het blijft lastig om in de huidige krappe arbeidsmarkt voldoende ervaren mensen te vinden", aldus Marcel Smeulders, hoofd P&O van Grant Thornton. "Er is veel aantrekkingskracht vanuit het bedrijfsleven." In de eerste maanden van 2008 lijkt de instroom overigens op dezelfde voet door te zetten.
- EINDE PERSBERICHT -
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Grant Thornton
Drs. Christine Elzen, stafmedewerker Marketing & PR
T: 0172 - 416868
E: christine.elzen@gt.nl
I: www.gt.nl
Noot voor de redactie,