Sanoma Uitgevers


Effectieve mediatips in blog van Rob van Vuure

---

18.02.08
Hoofddorp, 18 februari 2008 - Voor iedereen die van media maken houdt. Van effectief communiceren. Voor hen is er sinds kort een niet-te-missen blog. Van Rob van Vuure, berucht bladengoeroe en succesvol tijdschriftenverfrisser. Zie de kop hierboven. Effectief, want u bent al hier

Prinses Irene praat met Anne Frank boom het is een voorbeeld uit Van Vuures lijstje verzamelde sterke coverteksten. Deze zal niet bewaarheid worden, maar toch is het slim om eerst een intrigerende covertekst te bedenken en dan pas het verhaal erbij. Stokpaardje van Van Vuure, maar het werkt zeker.

Paar voorbeelden nog:
Oké, nu hij overleden is, vertel ik het hele verhaal Ik blijf bij hem om het geld. Eerlijk = eerlijk Zet de wekker op SEKS
Ik heb een Mabel-verleden. En morgenavond komt het uit

Creatief inhaken
Van Vuures blog gaat natuurlijk niet alleen over coverteksten. Ook over goed schrijven. De uiterste houdbaarheidsdatum van een rubriek. Ontwikkelingen online. Fotogebruik. Ideeën voor verhalen, producties, covers, bladen, sites voor álles op mediagebied. De kunst van het vertalen daar gaat het om. Van iets bestaands naar iets nieuws. Creatief inhaken.

Boer zoekt boer
Zo blogt Rob bijvoorbeeld: Waar blijft het eenmalige tijdschrift Boer zoekt vrouw? Een update van al die jongens van de laatste jaren. Boer zoekt nog steeds vrouw. Boer bleek homo, zoekt boer. Boer gescheiden. Boer bleek al vrouw te hebben. Boer viert 25ste date!

Media Parade
Een van zn nieuwste bijdrages gaat over de Media Parade. Dat is een jaarlijks fenomeen van Sanoma Uitgevers: een week boordevol lezingen, interactieve sessies, ontbijten, lunches, workshops, speeddates over het vak van media maken. Van 7 t/m 11 april bij Sanoma in Hoofddorp en iedereen is welkom.

Het Gesprek
Rob van Vuure werd onlangs ook geïnterviewd bij Het Gesprek. Daarover gaat zn laatste blog.

Ook lezen? Reageren? Het weblog van Rob van Vuure is te vinden op www.sanoma-uitgevers.nl.