AutoRai

Renault herstructureert schadeherstelnetwerk

(2/18/2008)
In samenwerking met de dealers heeft Renault Nederland het Renault Erkend Schadebedrijf (RES) netwerk hervormd. Hierbij zijn zowel de uitrusting als de opleidingseisen aangepast en voorbereid op de Renault modellen van de toekomst.

Hiermee volgt Renault niet meer automatisch de Focwa / Eurogarant uitrustingseisen. Reden hiervan is dat de door Renault Frankrijk opgestelde reparatiemethoden op sommige onderdelen hogere, dan wel andere normen stelt aan de schadeherstelbedrijven dan de brancheorganisatie voorschrijft.

Tevens heeft Renault de schadeherstelbedrijven onderverdeeld in 3 categorieën: 5, 3 en 1 ster bedrijven. Hierbij bepaalt de grootte en de mate van participatie van de dealer het aantal sterren. Een dealer die zijn schadeherstelactiviteiten uitbesteedt aan een Renault Erkend Schadebedrijf zal voortaan als Renault Schade Servicepunt door het leven gaan.

Renault wil met haar Renault Erkend Schadebedrijf het schadeherstel via het Renault dealernetwerk stimuleren, om door middel van de kennis, ervaring, training, gebruik van originele Renault onderdelen en herstel conform de Renault reparatiemethoden met de juiste apparatuur de veiligheid van de inzittenden te garanderen.