Renault herstructureert schadeherstelnetwerk
(2/18/2008)
In samenwerking met de dealers heeft Renault Nederland het Renault
Erkend Schadebedrijf (RES) netwerk hervormd. Hierbij zijn zowel de
uitrusting als de opleidingseisen aangepast en voorbereid op de
Renault modellen van de toekomst.
Hiermee volgt Renault niet meer automatisch de Focwa / Eurogarant
uitrustingseisen. Reden hiervan is dat de door Renault Frankrijk
opgestelde reparatiemethoden op sommige onderdelen hogere, dan wel
andere normen stelt aan de schadeherstelbedrijven dan de
brancheorganisatie voorschrijft.
Tevens heeft Renault de schadeherstelbedrijven onderverdeeld in 3
categorieën: 5, 3 en 1 ster bedrijven. Hierbij bepaalt de grootte en
de mate van participatie van de dealer het aantal sterren. Een dealer
die zijn schadeherstelactiviteiten uitbesteedt aan een Renault Erkend
Schadebedrijf zal voortaan als Renault Schade Servicepunt door het
leven gaan.
Renault wil met haar Renault Erkend Schadebedrijf het schadeherstel
via het Renault dealernetwerk stimuleren, om door middel van de
kennis, ervaring, training, gebruik van originele Renault onderdelen
en herstel conform de Renault reparatiemethoden met de juiste
apparatuur de veiligheid van de inzittenden te garanderen.
AutoRai