Succesvolle lancering Jewels & Watches
Vernieuwd juwelierscentrum is trendy, gastvrij en luxe
Zondag 10 en maandag 11 februari jl. was het eindelijk zover: de officiële opening van het compleet vernieuwde Jewels & Watches in Trade Mart Utrecht én de eerste editie van het Spring Fashion Event, een van de vier nieuwe eigen events van het toonaangevende Nederlandse juwelierscentrum. Jewels & Watches onderging de afgelopen maanden een ware metamorfose en het resultaat werd nu voor het eerst aan de branche getoond. En met succes. Niet alleen was het bezoekersaantal hoog (ruim 1500), ook de reacties van de bezoekers en exposanten waren zonder uitzondering erg positief. Stijlvol, mini Basel, fris, vernieuwend, inspirerend, schitterend en klasse waren veel gehoorde reacties op de nieuwe inrichting en huisstijl. Ook over de inhoudelijke invulling van het Spring Fashion Event was men zeer te spreken. Naast de nieuwste collecties en laatste trends, werd het publiek getrakteerd op tal van activiteiten waaronder live fotoshoots en een doorlopende presentatie van de Styleguide.
Gouden loper
Het nieuwe Jewels & Watches is trendy, luxe en gastvrij. Kernwoorden die perfect aansluiten bij het exclusieve en onderscheidende aanbod van zijn exposanten. Dat dit meer dan mooie woorden zijn, was meteen bij binnenkomst op het Spring Fashion Event al duidelijk. Een prachtig goud-met-zwarte loper zorgde voor een gastvrij en classy onthaal van de gasten. Eenmaal aangekomen op de eerste verdieping van Trade Mart Utrecht werd duidelijk hoe grondig de metamorfose van juwelierscentrum is aangepakt. Een nieuwe lounge, een vernieuwd bargedeelte en de compleet nieuwe Plaza, waar tijdens het Spring Fashion Event bijzondere collecties en presentaties te zien waren. En niet te vergeten een groot aantal splinternieuwe stands. De exposanten zijn van begin af aan actief betrokken bij de invulling van Jewels & Watches en investeerden op deze manier ook in het vernieuwde juwelierscentrum.
Black jack en fotoshoots
De nieuwe Plaza werd tijdens het Spring Fashion Event meteen goed in gebruik genomen. Verschillende vaste exposanten lichten hier één van hun merken uit. Zo presenteerde Kasius het merk 925 XL in een Amerikaanse setting, compleet met Amerikaanse auto en fotomodellen. Fossil gaf bezoekers kleuradvies en presenteerde de wereld van Michael Kors, met o.a. horloges. IBB nam een black jack tafel mee naar de Plaza en kreeg hiermee aandacht voor het merk Mark Ecko. Ook Swatch en EganaGoldpfeil gaven acte de presence. Naast de verschillende merkpresentaties vonden er op de Plaza doorlopend fotoshoots plaats en werd de Styleguide gepresenteerd. Tijdens de fotoshoots presenteerden modellen sieraden van exposanten, telkens gekleed in andere stijlen; Streetfashion, Casual, Active, Professional en Glamour. Op drie aparte displays met modellen, producten en moodboards was te zien wat we het komende jaar kunnen verwachten aan trends.
Feestelijke opening
De officiële openingshandeling werd op zondag om 17.00 uur verricht door lifestyle-deskundige en moderedactrice Fiona Hering. Na het doorknippen van het lint werd er met de aanwezige gasten een toast uitgebracht en verzorgde de Robbie Williams look-a-like een feestelijk optreden. Naast de officiële opening waren er nog meer feestelijke momenten tijdens het Spring Fashion Event. Frank Herbrink en Sandro Erl. van het merk Furrer Jacot ontvingen een bloemetje, omdat het merk Furrer Jacot 150 jaar bestaat. Daarnaast ontving Treseco een bord voor het nieuwe bruine cafe in zijn stand. Overigens had Jewels & Watches voor iedereen een cadeautje in petto. Wie zich voor de speciale fotowand liet fotograferen kon direct na het event zijn of haar foto bekijken op de nieuwe website van Jewels & Watches.
BN-ers
In totaal bezochten in twee dagen 1521 eigenaren en medewerkers van juwelierszaken en andere branchegenoten het Spring Fashion Event. Ook mocht Jewels & Watches verschillende BN-ers ontvangen. Zondag bracht Bas Muijs een bezoek aan het juwelierscentrum. Muijs is vooral bekend geworden door zijn rol als Stefano in de soapserie Goede Tijden Slechte Tijden. Ook Neil Hendriks, bekend van het tv-programma Idols, bezocht het vernieuwde Jewels & Watches. Van zijn sponsor Vendoux ontving hij hier een prachtig horloge uit hun collectie.
Het nieuwe Jewels & Watches
Sinds 1 januari 2008 is Jewels & Watches een zelfstandig merk binnen Trade Mart Utrecht. Het toonaangevende inkoop- en oriëntatiecentrum voor de sieraden- en horlogebranche heeft een eigen huisstijl, website en events gekregen. Jewels & Watches staat voor inspiratie, gastvrijheid en bovenal voor veel aandacht voor merken en trends. Jaarlijks staan er vier evenementen op het programma die de trends en noviteiten van het aankomende seizoen laten zien. Dat gebeurt telkens weer op een andere, verrassende wijze, waarbij verbanden worden gelegd met het totale modebeeld. Spring Fashion, Spring Classic, Fall Fashion en Fall Classic zijn stuk voor stuk events met een eigen gezicht, sfeer en uitstraling. In totaal telt het juwelierscentrum momenteel ruim 40 vaste toonaangevende leveranciers met gerenommeerde merken. Juweliers kunnen iedere maand terecht bij Jewels & Watches.
Data Jewels & Watches Events 2008
Spring Classic Event 2, 3 en 4 maart
Fall Fashion Event 6 en 7 juli
Fall Classic Event 31 augustus, 1 en 2 september
Ook maandelijks geopend op de eerste maandag van de maand. Zie
Deelnemers
De volgende bedrijven zijn vertegenwoordig op Jewels & Watches: Alfex Nederland, Alliances, Alosi Nederland, Amsterdamse Diamant Maatschappij, Beach Time International, Bos en Zoon, Bunel, Celebration Benelux, Danner Trading, Cookson Drijfhout, Cookson, D-sign Denemarken, Juwelenindustrie van den Eersten, EganaGoldpfeil Benelux Time, Elite / HB Watch Company, Festina-Lotus Belgie, Fossil Europe, Friederichs, Furrer-Jacot Benelux, HB Watch Company, HV Trends, I.B.B. International Bullion & Metal Brokers Amsterdam, Jéh Collection, Coby van Buuren Sieraden, Kasius Sieraden, Koning van Buul, Lückerath, La Niki, Ron Offenbach Jewels, Pas Diamonds, Polidor, Pure Jewel, Schpektor, Shalom Serri, SVU Groep Nederland - Smits Juweel Verpakkingen, Swatch Group (Netherlands), Time Traders International, Treseco, Valibo Invest, VendouX, Han Vos, Vroemen Trading, Weisz en Wilhelm & Kling.
Trade Mart Utrecht
Trade Mart Utrecht is hét handelscentrum voor de Nederlandse detaillist en bestaat al ruim veertig jaar. Anno 2008 hebben ruim vijfhonderd exposanten hier een permanente showroom en jaarlijks bezoeken 90.000 inkopers Trade Mart Utrecht. Men komt niet alleen naar Trade Mart Utrecht om inkopen te doen, maar ook voor een totaaloverzicht van de nieuwste trends en ontwikkelingen. Van woonaccessoires en keukengerei, gouden en zilveren sieraden, bijous en modeaccessoires, gadgets, wenskaarten, verpakkingen tot educatief speelgoed. Trade mart Utrecht bestaat uit zeven verdiepingen. Trade Mart Utrecht organiseert jaarlijks een Nieuwjaarsbeurs, vier Jewels & Watches Events, Voor- en Najaarsbeurs Home & Living, Voor- en Najaarsbeurs Fashion en Sla uw Slag (uitverkoopbeurs). Zie ook
----------------------------------------------------------- EINDE PERSBERICHT ------------------------------------------------------
VNU Exhibitions