Gemeente Winschoten


Jos Offenberg nieuwe citymanager binnenstad Winschoten

Winschoten heeft per 1 februari voor de periode van drie jaar een nieuwe citymanager. De opdracht van de citymanager is de binnenstad van Winschoten, de 2e koopstad in de provincie, beter op de kaart te zetten en de bezoekers nog meer te bieden.

De citymanager draagt zorg voor de professionele regievoering van het nieuwe activiteitenprogramma en het opstellen van een promotieplan en een lange termijn visie.
Verder is het de bedoeling dat er beter wordt ingespeeld op de wensen van de vele Duitse bezoekers. De overeenkomst is gesloten tussen de Stichting Marketing Binnenstad Winschoten en NDC mediagroep/GO! Evenementen & communicatie, vertegenwoordigd door de heer Jos Offenberg.

Jos Offenberg is manager van GO! evenementen & communicatie, onderdeel van NDC mediagroep. GO! is een fullservicebureau, gespecialiseerd in marketingcommunicatie en eventmarketing. Dit bureau zal een belangrijke ondersteuning leveren bij het realiseren van de doelen zoals deze zijn opgesteld door de stichting Marketing Binnenstad Winschoten.

Jos Offenberg is een oude bekende van Winschoten en heeft in de jaren 80 en 90 deel uitgemaakt van diverse organisaties, zoals o.a. Stichting Promotie Winschoten, RUN society, Winschoten 600 en was in genoemde periode regiomanager van Winschoter Courant/Groninger Dagblad.

Stichting Marketing Binnenstad Winschoten
De gemeente Winschoten, Handel & Nijverheid en Koninklijk Horeca Nederland hebben samen de Stichting Marketing Binnenstad Winschoten opgericht. Door middel van de inkomsten uit de reclamebelasting in de binnenstad en een bijdrage van de gemeente beschikt de stichting over middelen die zullen worden ingezet voor promotie, marketing en spraakmakende activiteiten.