Time : 18:09:15
Date : 14 February 2008
Sender Name: The Soap Story

The Soap Story presents 30 Minutes of Pleasure
De wetenschap is er inmiddels achter dat de gemiddelde man het 7,3 minuten volhoudt. The Soap Story® presents 30 Minutes of Pleasure.

Met deze boodschap wenst The Soap Story op een nieuwe manier de consument te verleiden. En is Valentijn niet het moment bij uitstek waarop men zich overgeeft aan deze verleiding?

Vandaag, 14 februari 2008, stelt The Soap Story dan ook het nieuwe winkelconcept voor met de officiële opening van de eerste pilot-store in Leuven. Een winkel die er qua inrichting anders en meer volwassen uitziet dan de 'oude filialen'. Deze inrichting staat volledig in het teken van een herontdekking van de zintuigen.

Rediscover your senses

Onder het motto "rediscover your senses", wil The Soap Story zijn klanten aanmoedigen tot zintuiglijke belevingen. De sprekende kleuren en geuren van de The Soap Story producten prikkelen de zintuigen op een primaire manier, maar wakkeren ook diepere stimuli aan. De bezoeker van The Soap Story kan de producten zien, ruiken, voelen, testen en hierdoor kopen wat zijn persoonlijke verzorging uniek maakt.

30 Minutes of Pleasure

De nieuwe winkelformule wordt ook gekenmerkt door een andere marketing communicatie stijl, opgebouwd rond de merkbeloften van The Soap Story.

De samenstelling van het assortiment bedient in dit opzicht elke consument op zijn wenken. The Soap Story charmeert met artisanale zeepproducten, maar lichaamsverzorging in het algemeen wordt hoog in het vaandel gedragen. Ook voor een wellness beleving kan men daarom bij de nieuwe The Soap Story terecht. The Soap Story beschikt over een uitgebreide keuze aan gift items, Soapy voor de kids. De Soapy kinderfeestjes zijn de ultieme manier om deze doelgroep te verrassen.

Net als het productpropositie, is ook de huisstijl meegegroeid en de toon van de toekomstige acties kan alvast gesmaakt worden met de Sensesationals campagne: maandelijks zal The Soap Story een nieuwe geur introduceren en zo het innovatieve karakter van de formule verzekeren.

De "30 minutes of pleasure" campagne, ter gelegenheid van Valentijn, heeft een uitdagende ondertoon. Bij The Soap Story kan men terecht om zijn geliefde te verleiden door voor haar/hem 30 minuten plezier te kopen in de vorm van een kwalitatieve bruisbal die bovendien 30 minuten lang bruist, een unieke eigenschap. Deze limited edition bruisbal maakt de belevenis van het geven exclusief.

To prove the concept

De pilot-store is bedoeld om te kijken hoe de consument reageert. Bij succes wordt de formule uitgerold over alle The Soap Story filialen. Om te toetsen of de slaagkansen van het nieuwe winkelconcept geografisch gebonden zijn, hebben ook in Nederland, Spanje en Portugal al enkele winkels een face-lift ondergaan. Er zijn momenteel 6 pilot-winkels die als testlab fungeren.

Een nieuw tijdperk

De nieuwe winkelformule van The Soap Story volgt op de recente ontwikkelingen binnen de holdingmaatschappij van The Soap Story. Zo zijn de toetreding van Interesting Deelnemingen B.V. en de toetreding van Steve Evers als aandeelhouders tot de internationale retail franchise formule `The Soap Story' in november 2007 een duidelijk aanzet tot de huidige koerswijzigingen.

Naast de dagelijkse leiding van de onderneming, besteedt Steve Evers, eveneens benoemd als CEO van de groep, voornamelijk aandacht aan de ontwikkeling van de retail formule. Hij beroept zich hierbij op een aanzienlijk aantal jaren ervaring in de retail sector en de bijhorende deskundigheid.

Over The Soap Story

De internationale retail franchise formule The Soap Story® is een uniek winkelconcept gespecialiseerd in de verkoop van artisanale, originele zepen en lichaamsverzorgingartikelen. The Soap Story® is een relatief jonge organisatie in handen van Soap International B.V, met hoofdkantoor in Breda, die onder het motto "rediscover your senses" zich ten doel stelt de consument continu te verrassen en zijn zintuigen voortdurend te prikkelen op een interactieve manier. The Soap Story is een dynamisch groeibedrijf in volle ontwikkeling, met nu al bijna 40 vestigingen in België, Nederland, Spanje, Portugal en de Canarische eilanden. The Soap Story ziet de internationale uitrol van haar winkelformule als één van de belangrijkste middelen om haar doelstellingen te halen. In dit kader is het de verwachting dat het aantal winkels de komende jaren minimaal zal verviervoudigen.