Gert Jan Oelderik benoemd als directeur-uitgever van NRC Handelsblad
14/02/2008 16:12
DDK & Partners
Amsterdam, 14 februari 2008 - De Raad van Bestuur van PCM Uitgevers heeft Gert Jan Oelderik (42) benoemd tot directeur-uitgever van NRC Handelsblad BV, uitgever van de kwaliteitskranten NRC Handelsblad en nrc.next.
Oelderik kwam in 2004 in dienst van NRC Handelsblad als marketing manager en plaatsvervangend uitgever. Daarvoor maakte hij deel uit van de leiding van Apple Computer Benelux als Country Manager Retail.
De NRC Handelsblad BV geeft naast de kranten nrc.next en NRC Handelsblad ook boeken uit en organiseert lezingen, debatten en congressen. De afgelopen jaren groeide het aantal abonnees op uitgaven van NRC Handelsblad BV tot meer dan 280.000. De voor adverteerders belangrijke zaterdagkrant van NRC Handelsblad bereikt met een abonnee-oplage van ruim 245.000 en een losse verkoop van ruim 35.000 exemplaren meer lezers dan ooit.
Als directeur-uitgever zal Oelderik in samenwerking met de hoofdredactie van NRC Handelsblad werken aan de groei van het merk NRC in zijn verschillende verschijningsvormen. Birgit Donker, hoofdredacteur van NRC Handelsblad en nrc.next, noemt Gert Jan Oelderik een "enthousiaste, ondernemende en resultaatgerichte uitgever".
Bert Groenewegen, CEO van PCM waartoe NRC Handelsblad BV behoort, voegt daaraan toe "overtuigd te zijn van de kwaliteiten die Oelderik kan toevoegen aan de leiding van NRC Handelsblad".
Oelderik nam de functie al waar sinds september vorig jaar. Hij ziet er naar uit de koers voort te zetten, die hij samen met de hoofdredactie heeft ingezet. Oelderik: "De benoeming zie ik als bevestiging van de richting die we hebben gekozen. We verwachten dat NRC Handelsblad en nrc.next daarmee hun toonaangevende positie in het Nederlandse medialandschap de komende jaren verder verstevigen".
http://www.pcmuitgevers.nl