Aantal vragen jongeren aan Korrelatie stijgt met 160%

14/02/2008 11:37



Stichting Korrelatie



PERSBERICHT
Geschikt voor onmiddellijke plaatsing 14-2-2008

Jongeren die onzeker zijn vinden hulp via QUESTION-ZONE.NL
Aantal vragen jongeren aan Korrelatie stijgt met 160%

De lancering van QUESTION-ZONE.NL in oktober 2007 zorgt voor een toename van het aantal hulpvragen van jongeren aan Korrelatie. De behoefte van jongeren aan juiste informatie en hulp voor hun vragen en problemen zorgt ervoor dat ze zelf op internet naar antwoorden gaan zoeken. QUESTION-ZONE.NL speelt hierop in met een toegankelijke, interactieve en persoonlijke hulpzone.

Persoonlijke en professionele hulp
Op QUESTION-ZONE.NL krijgen jongeren direct persoonlijke en professionele hulp en blijven hun vragen en problemen anoniem. Maatschappelijke werkers, psychologen en pedagogen staan elke werkdag klaar om jongeren te helpen bij psychische en sociale problemen, die gaan over henzelf, vrienden of vriendinnen of andere familieleden. Dat gebeurt via chat, mail of per telefoon.

Stijging hulpvragen van 160%
In drie maanden bezochten al meer dan 7000 jongeren de website, waarvan er 3250 een vraag stelden via de chat of mail of informatie opvroegen over een probleem. Dit is een stijging van 160 procent ten opzichte van het eerste kwartaal in 2007.

Meest voorkomende hulpvragen
Jongeren stellen de meeste vragen over onzekerheid; 25%. 'Ik durf niet uit te gaan, omdat ik onzeker ben over mijn uiterlijk', kan een vraag van een jongere zijn. Over problemen in relaties wordt 20% van de vragen gesteld. 'Mijn vriend wil met me naar bed, maar ik weet niet of ik dat al wil'. 17% van de vragen gaat over depressies. Een vraag kan dan zijn: 'Van buiten doe ik heel stoer, maar van binnen voel ik me somber. Wat moet ik doen?'

Korrelatie juiste richting gekozen
Stichting Korrelatie heeft met QUESTION-ZONE.NL de juiste richting gekozen. Sinds de lancering is de rol van Korrelatie belangrijker geworden in de wereld van jongeren. 'We bereiken 160 procent meer jongeren ten opzichte van vorig jaar doordat we ze aanspreken met een medium dat past bij hun belevingswereld', aldus Leida van den Berg, directeur Stichting Korrelatie. 'Ze kunnen bijvoorbeeld chatten in kamers die qua inrichting en sfeer passen bij hun emoties.'

Profiel Stichting Korrelatie
Stichting Korrelatie vervult in Nederland al ruim 43 jaar een belangrijke rol in psychosociale hulpverlening. De dienstverlening van Korrelatie onderscheidt zich ondermeer door de toegankelijkheid en de kwaliteit van de hulpverlening. Gemiddeld heeft 50% van de cliënten voldoende aan het advies van Korrelatie om de regie (weer) in eigen handen te nemen bij de oplossing van hun probleem. De medewerkers van Korrelatie zijn professionals met een relevante academische of HBO opleiding. Onder hen bevinden zich (bedrijfs-) maatschappelijke werkers, psychologen en pedagogen. Zij begeleiden cliënten via telefoon, e-mail of chat.

(Einde berichtgeving)





http://www.question-zone.nl