Ingezonden persbericht


persbericht

Hilversum, 8 februari 2008

Hilversum Goed Bekeken helpt geliefden in spé

Citymarketing organisatie speelt voor Cupido op Valentijnsdag

In ?t Gooi en omstreken zijn veel verliefde mensen te vinden. Jong en oud, groot en klein: allemaal zetten ze op 14 februari hun beste beentje voor. Om hen daarbij te helpen heeft citymarketing organisatie Hilversum Goed Bekeken een kant-en-klaar Valentijnsgedicht geplaatst op haar website. Daarnaast is een speciale e-mailservice geopend voor romantische tips in en rond Hilversum: cupido@hilversumgoedbekeken.nl.

14 Februari

Er bestaan verschillende theorieën over het ontstaan van Valentijnsdag, maar de meest waarschijnlijke is de theorie over Sint Valentijn. Deze jonge Romein werd ergens rond 268 na Christus gevangengenomen omdat hij weigerde zijn Christendom op te geven. Hij werd gemarteld en stierf op 14 februari van het jaar 269 na Christus. Het verhaal gaat dat Valentijn een dag voor zijn executie een afscheidsbriefje had geschreven voor de dochter van een medegevangene waarop hij verliefd was geworden. Hij ondertekende het briefje met ?Van jouw Valentijn.? En zo ontstond Valentijnsdag. Nu, 1739 jaar later, is het tijd om Hilversum en omstreken een extra Valentijnsimpuls te geven.

Gedicht downloaden

Bij zo'n romantische dag horen natuurlijk ook liefdesgedichten. Maar niet iedereen schrijft even makkelijk een gedicht. Daarom heeft Hilversum Goed Bekeken als een ware Cupido op haar website een kant-en-klaar voorbeeld van een romantisch Valentijnsgedicht geplaatst. Daarnaast bevat de site www.hilversumgoedbekeken.nl allerlei tips voor geliefden om met elkaar tijd door te brengen in en om Hilversum. Van romantische boswandelingen tot theaterprogramma?s en van beauty arrangementen tot jazz concerten. En voor persoonlijk advies kan iedereen terecht bij cupido@hilversumgoedbekeken.nl.

Hilversum Goed Bekeken

Hilversum Goed Bekeken is het citymarketing initiatief dat is opgezet door vertegenwoordigers van winkels, media, horeca, cultuur, gemeente en overig ondernemend Hilversum. Ze werken samen aan een krachtige profilering van Hilversum. Doel is om de regionale trekkracht van Hilversum te versterken, meer bezoekers en bedrijven aan te trekken, maar ook om de inwoners van Hilversum weer trots te maken op hun stad. De slogan Hilversum Goed Bekeken is een knipoog naar Hilversum mediastad, maar staat vooral voor: 'Hilversum is de moeite waard om eens goed naar te kijken'.

----------
Noot voor de redactie /

Ingezonden persbericht