BouwNed
Keurmerken Klantgericht Bouwen uitgereikt: Keurmerkhouders duidelijk
beter
13-02-2008
In Maarssen zijn gisteren de bedrijven bekend gemaakt die het Keurmerk
Klantgericht Bouwen 2008 hebben verdiend. Deze 76 bedrijven zijn
koplopers op het gebied van opleverkwaliteit, hersteltermijn van
oplevergebreken en klanttevredenheid over hun dienstverlening.
Keurmerkhouders scoren qua dienstverlening met een 6,4 gemiddeld, ruim
15% beter dan de markt. Met gemiddeld 15 oplevergebreken, waarvan er
na 5 dagen nog zo'n 7 niet zijn opgelost, wordt zelfs gemiddeld de
helft beter gescoord dan de niet-keurmerkhouders.
Bouwend Nederland leden Loohuis Bouwbedrijf en Aannemersbedrijf P.
Hoedemakers en Zn. werden op de bijeenkomst bovendien gekroond tot
beste klantgerichte bouwers 2008.
De prestaties van de keurmerkbouwers tonen aan dat investeren in
kwaliteit loont. En dat zelfs tegen de landelijke trend in. Deze laat
de laatste jaren zelfs een stijging zien van het aantal
oplevergebreken, van gemiddeld 20 in 2004 tot bijna 25 nu. Bouwend
Nederland stimuleert haar leden dan ook nadrukkelijk tot het behalen
van een passend kwaliteitskeurmerk, zoals Klantgericht Bouwen, ISO
9001 of BouwGarant.
Meer informatie