Consumentenbond
---
13 februari 2008
Meldpunt bereikbaarheid banken
Ondanks dat het merendeel van de consumenten aangeeft geen grote
problemen te ervaren met de bereikbaarheid van hun bank is dit voor
een aantal mensen wel een probleem. Daarom is het meldpunt
Bereikbaarheid Banken geopend. De Consumentenbond ondersteunt dit
initiatief.
De Consumentenbond eist dat basisbankdiensten, zoals het opnemen en
storten van geld voor iedereen bereikbaar moeten zijn. Is de
bereikbaarheid een probleem, dan kunnen consumenten contact opnemen
met de lokale bank of bijvoorbeeld gemeente om te komen tot een
oplossing op lokaal niveau. Initiatieven zoals een bankbus kunnen een
goede oplossing zijn. Lukt het niet om lokale oplossingen te vinden,
dan kunnen consumenten hun klacht melden bij bereikbaarheid@nvb.nl.
Leden van de bond kunnen hun klacht ook telefonisch melden via
070-4454545.
Basisbetaaldiensten
De Consumentenbond maakt zich al een aantal jaar sterk voor de
bereikbaarheid van basisbetaaldiensten voor iedereen. Meer informatie
over problemen met de bereikbaarheid van banken is te vinden in de
folder Betaaldiensten: Bereikbaar voor iedereen. De folder is ook op
te vragen bij de eigen gemeente of bij De Nederlandsche Bank, tel.
(0800) 020 10 68.
---