Gemeente Valkenswaard
Informatiebijeenkomst voor bedrijven over nieuwe Milieuregels
Informatiebijeenkomst voor bedrijven over nieuwe Milieuregels
Op woensdag 13 februari aanstaande organiseert de gemeente
Valkenswaard een informatiebijeenkomst over het nieuwe Besluit
Algemene Regels Inrichtingen Milieubeheer (BARIM), ook wel het
Activiteitenbesluit genoemd. De bijeenkomst is bedoeld voor
plaatselijke bedrijven die met de nieuwe milieuregels te maken
krijgen.
Op 1 januari jl. is het Activiteitenbesluit in werking getreden. De
rijksoverheid hoopt hiermee de administratieve 'rompslomp' voor
bedrijven te verminderen, door nagenoeg alle bedrijfstakken onder het
systeem van algemene milieuregels te brengen. Voor veel groepen
bedrijven vervalt de meldingsplicht of de vergunningsplicht.
Uitgangspunt blijft wel dat het milieu op een zelfde niveau wordt
beschermd.
In het nieuwe Activiteitenbeleid is een groot aantal besluiten op het
gebied van milieuregelgeving samengevoegd.
Informatiebijeenkomst
De informatiebijeenkomst voor bedrijven vindt op woensdag 13 februari
plaats in de raadszaal van het gemeentehuis aan De Hofnar 15 in
Valkenswaard en begint om 15.30 uur.
Tijdens de bijeenkomst wordt een toelichting gegeven op de nieuwe
regels en is er vanzelfsprekend gelegenheid om vragen te stellen. De
bijeenkomst duurt tot uiterlijk 17.30 uur.
Bedrijven in de gemeente Valkenswaard waarop de Wet milieubeheer van
toepassing is, hebben al een brief van de gemeente ontvangen met een
persoonlijke uitnodiging voor de informatiebijeenkomst. Mocht u tot de
genoemde doelgroep behoren en per abuis geen brief ontvangen hebben,
dan kunt u zich alsnog aanmelden voor de bijeenkomst. Ook andere
bedrijven zijn welkom.
Aanmelden voor bijeenkomst
Aanmelden kan tot en met woensdag 6 februari aanstaande via het
e-mailadres: gemeente@valkenswaard.nl met daarbij de vermelding:
"Informatiebijeenkomst BARIM". Bij aanmelding s.v.p. ook doorgeven met
hoeveel personen u aanwezig zult zijn en welk bedrijf u
vertegenwoordigt.
Het is de bedoeling om een toelichting te verzorgen die zoveel
mogelijk aansluit bij de specifieke branche van de aanwezigen. Vandaar
het verzoek om u aan te melden, zodat de gemeente een goed beeld heeft
van de te verwachten deelnemers.
Voor nadere informatie over het voorgaande kunt u contact opnemen met
mevrouw K. Adams van de afdeling Publiekszaken. Zij is bereikbaar via
telefoonnummer 040-2083552.