Grolsch introduceert wereldwijd nieuwe groene beugelfles

12/02/2008 08:42



Weber Shandwick Nederland




- 111 jaar traditie in nieuwe stijl -

ENSCHEDE, 12 februari 2008. Grolsch introduceert wereldwijd een nieuwe eigentijdse groene beugelfles. De fles die in zijn 111-jarige bestaan is uitgegroeid tot het boegbeeld van Grolsch ondergaat een metamorfose. Thuismarkt Nederland, waar de modern vormgegeven beugelfles de bruine beugel vervangt, krijgt eind april de primeur. De overige markten volgen daarna. Met de introductie wil Grolsch de beugelfles weer zichtbaar maken en het icoon van de brouwerij de moderne status geven die het verdient. De introductie sluit aan bij de missie van Grolsch om de homogeniteit in de biercategorie te doorbreken.

Ultieme bierbeleving
De nieuwe groene beugelfles laat zich het best omschrijven als een fles met karakter voor een bier met karakter. De nieuwe beugelfles oogt slanker doordat hij iets hoger en smaller is dan het huidige ontwerp. Daarnaast zorgen de afgeplatte zijden ervoor dat de beugel lekker in de hand ligt. Doordat de karakteristieke vorm en beugelsluiting zijn behouden, blijft de nieuwe beugelfles herkenbaar en vertrouwd voor de consument. Het typische plopgeluid bij het openen van de fles blijft en staat garant voor het inluiden van een ultieme bierbeleving waarbij zien, voelen, horen en proeven centraal staan. Het ontwerp van de nieuwe beugelfles is afkomstig van Flex Innovation Lab. Dit designbureau is ook verantwoordelijk voor het veelgeprezen ontwerp van de groene 33 cl statiegeldfles die de brouwer eind 2006 introduceerde.

Beugelfles onlosmakelijk deel Grolsch geschiedenis
De beugelfles waarmee Grolsch wereldwijde faam heeft verworven is sinds de introductie in 1897 in essentie hetzelfde gebleven. Hierdoor kon de beugelfles wereldwijd uitgroeien tot één van de meest onderscheidende bierflessen. Zelfs na de Tweede Wereldoorlog, wanneer de standaard bruine kroonkurkfles zijn intrede doet, houdt Grolsch directeur Theo de Groen als enige brouwer vast aan de 'beugelfles'. Onder het motto: 'ik zal zelf wel weten waar ik mijn bier in stop'. Met deze eigenwijze kijk op bier schrijft Grolsch al 400 jaar geschiedenis als brouwer die zijn geheel eigen koers volgt.

Grolsch icoon klaar voor de toekomst
Ab Pasman: 'De beugelfles is in het verleden en heden onze entreekaart tot de rest van de wereld gebleken. De nieuwe beugelfles biedt ons de mogelijkheid om onze eigenwijze kijk op bier in de toekomst wereldwijd te kunnen waarborgen. De beugel staat synoniem voor het unieke, eigenzinnige waar Grolsch als merk voor staat. Met de introductie van het nieuwe groene 'pijpje' eind 2006 en nu met de nieuwe beugel wordt aan onze merkwaarden definitief 'eigentijds' toegevoegd. Hierdoor wordt ons bier aantrekkelijker voor een jongere doelgroep', aldus bestuursvoorzitter Pasman.

Verkrijgbaarheid
De moderne groene beugelfles die in Nederland de bruine beugelfles vervangt, is vanaf eind april verkrijgbaar in de supermarkten, slijterijen en Grolsch horecagelegenheden. De overige markten waar de nieuwe groene beugel de huidige exportfles vervangt, volgen spoedig daarna. Niet alleen de fles, maar ook het krat, waarin 16 beugelflessen passen, is vernieuwd. Het krat heeft meer draagcomfort en is bijna 1 kilo lichter. De oude beugelflessen en kratten worden 100% gerecycled. De introductie wordt in alle markten uitgebreid ondersteund met verschillende marketingacties.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.grolsch.nl