Man ontdekt valentijn, maar houdt hand op de knip
CAPPELLE A/D IJSSEL, 20080212 -- Steeds meer mannen kopen een valentijnscadeau voor hun geliefde. In vergelijking met vorig jaar nam het aantal mannelijke kopers met maar liefst 50 procent toe. Dat blijkt uit cijfers van Kadopagina.nl. Maar ook al wint valentijn meer mannelijke harten, ze willen er nog niet echt diep voor in hun buidel tasten.
Met het kiezen voor een echt valentijnscadeau geven mannen aan, dat zij meer energie in valentijn willen steken dan het sturen van een eenvoudig kaartje. Vorig jaar werd zo'n 28 procent van de aankopen via Kadopagina.nl door mannen gedaan, dit jaar is dat explosief gestegen naar 42 procent. "Deze trend zien wij al een aantal jaren, maar nu hebben de mannen Valentijn serieus in hun hart gesloten. Letterlijk en figuurlijk", vertelt Jim Advocaat van Kadopagina.nl. Hij is ervan overtuigd dat de grote advertentie-hausse rondom valentijn in dagbladen en op televisie hieraan voor een belangrijk deel heeft bijgedragen.
Zuinig en niet creatief
Dat de man volop bezig is met een flinke `valentijn-inhaalslag' wil nog niet zeggen dat hij ook het meeste over heeft voor zijn geliefde. De mannelijke koper blijft namelijk, vergeleken met de vrouwelijke koper, nog wel steeds onveranderd zuinig. Het aankoopgedrag op Kadopagina.nl toont aan, dat een man maar liefst 50 procent minder aan een valentijnscadeau besteedt dan een vrouw. Advocaat: "Ook als het gaat om creativiteit in het uitzoeken van een verrassend valentijnscadeau heeft de man nog een lange weg te gaan. Vaak blijft hij hangen bij een beautydagje of een dinertje, terwijl de vrouw veel sneller een spannend cadeau koopt. De dagjes racen op Zandvoort of superromantische hotelarrangementen vliegen bij ons de deur uit!"
Kadopagina.nl verwacht vooral de dagen vlak voor valentijn een enorme drukte. "Zoals elk jaar koopt ruim 70 procent het valentijnscadeau op het allerlaatste moment. Dat levert blijkbaar de meeste inspiratie op", aldus Advocaat.
Over kadopagina
Kadopagina.nl is met een aanbod van meer dan 500 verschillende cadeaubonnen en 1,5 miljoen unieke bezoekers per jaar dé cadeaukenner bij uitstek. Alle cadeaus worden aangeboden in de vorm van een cadeaubon, die de ontvanger zelf kan verzilveren. Bezoekers kunnen zoeken op prijsklasse, trefwoord en soort (`Avontuur', `Lekker weg' en `Lifestyle'). Er zijn suggesties voor mannen en vrouwen. De gever kan op de bon een persoonlijke tekst toevoegen. De bonnen worden binnen twee tot vijf werkdagen geleverd via TPG Post en zijn een jaar lang geldig. Zo kan de ontvanger zelf een geschikte datum kiezen. Tijdens werkdagen is levering binnen 24 uur op aanvraag mogelijk; bestellingen vóór 16.00 uur kunnen al de volgende dag worden geleverd. Wie een bon bestelt, kan zelf aangeven of deze naar het eigen adres of dat van de begunstigde gestuurd moet worden. Voor de betaling is geen creditcard nodig.