Klantgerichtheid Woerden gegroeid
12 feb 2008
De gemeente Woerden is sneller, flexibeler en klantgerichter gaan
werken. Dienstverlening en service aan de inwoners staan hoog in het
gemeentelijke vaandel. Er zijn regels gesnoeid en procedures
vereenvoudigd en versneld.
Een groot tweejarig (vooral intern) proces onder de naam Open Vensters
heeft de verbetering van de klachtgerichtheid bevorderd. Alle
leidinggevenden en álle medewerkers hebben deelgenomen aan het
programma.
De gemeenteraad drong ruim twee jaar geleden aan op een investering in
de gemeentelijke dienstverlening. Sindsdien is er veel gebeurd. Er
zijn gemeentelijke regels vervallen of vereenvoudigd; procedures zijn
versneld, de digitale dienstverlening kreeg een extra impuls. Niet
voor niets kwam Woerden mede dankzij de Open Vensters-inspanningen,
eind vorig jaar op de lijst van beste gemeentelijke websites op de
derde plaats terecht.
Het college van B&W heeft inmiddels besloten de winst die gemaakt is
in de dienstverlenende opstelling jegens inwoners, vast te houden en
verder uit te bouwen via een intern proces van continue verbeteren.
"De gemeente is er voor de inwoners, en niet andersom ", aldus
burgemeester Hans Schmidt.
Ter afronding van Open Vensters krijgen alle gemeentelijke medewerkers
een velletje speciale Open Vensters-postzegels (vanEUR 0,44). De
postzegels zijn slechts in een kleine oplage gemaakt en zijn verder
noch via TNT, noch via de gemeente te verkrijgen.
Gemeente Woerden | Blekerijlaan 14 | Postbus 45 | 3440 AA Woerden |
tel. (0348) 428 911 | stadhuis@woerden.nl |
Gemeente Woerden