Audi populairste merk onder de lezers van Auto Motor und Sport
(2/12/2008)
De lezers van het toonaangevende Duitse autotijdschrift Auto Motor und
Sport hebben de Audi A3, A4, A6 en R8 uitgeroepen tot beste autoâs in
hun klasse. Daarmee is Audi net als vorig jaar het meest succesvolle
merk in deze breed opgezette enquête.
De nieuwe Audi A4 maakt een indrukwekkende entree door als nieuwkomer
gelijk de eerste plaats in de middenklasse op te eisen. De A4 scoorde
vooral op het gebied van technologie, ruimteaanbod, design en
kwaliteit. De winst van de Audi R8 springt er eveneens uit. Ook dit
model is nieuw en bovendien is het de eerste supersportwagen van Audi.
Desondanks laat hij in het lezersonderzoek van Auto Motor und Sport
gelijk alle concurrenten achter zich.
Een abonnement op de eerste plaats
De Audi A3 werd door de lezers van Auto Motor und Sport voor de vierde
keer aangewezen als beste auto in zijn klasse. Het succes van de A3
krijgt nu een nieuwe impuls door de introductie van de
cabriolet-versie. Ook de Audi A6 eiste wederom de overwinning voor
zich op. Het programma van dit model is eveneens in beweging:
binnenkort wordt de ultrasportieve en ruime Audi RS 6 Avant leverbaar.
Het onderzoek had overigens nog een andere opmerkelijke uitkomst: als
geld geen rol zou spelen, zou één op de acht Duitsers een Audi
aanschaffen.
Stimulans
Rupert Stadler, voorzitter van de raad van bestuur van Audi is zeer
tevreden met de uitslagen van het AMS-lezersonderzoek: "Voor Audi zijn
de overwinningen in vier categorieën een belangrijke graadmeter. De
pers reageerde al zeer enthousiast op de winnende modellen, maar
uiteindelijk draait het natuurlijk om wat de klant wil. In dat opzicht
zijn deze onderscheidingen een bevestiging van het feit dat Audi de
juiste auto's op het juiste moment heeft. Daarbij zien we dit als een
belangrijke stimulans om op de ingeslagen weg door te gaan."
AutoRai