Ingezonden persbericht


Carrefour Group kiest Highdeal voor aanbod mobiele telefonie

Highdeal Transactive® maakt het voor Carrefour Mobile mogelijk om in een sterk concurrerende MVNO markt een nieuwe postpaid dienst te bieden, die spraak, SMS/MMS en content services snel en efficiënt combineert

Parijs, Frankrijk, 12 februari 2008 - Highdeal, mondiaal marktleider in het aanbieden van oplossingen voor prijs- en tariefstelling, is door Carrefour en diens partner Experian® geselecteerd voor het management van postpaid aanbod voor mobiele telefoon van Carrefour Mobile, die eind vorig jaar werd gelanceerd. Na de introductie van mobiele prepaid telefonie in november 2006, voegde Carrefour Mobile in september 2007 een abonnementvariant toe aan het aanbod. Mede dankzij het effectieve Highdeal Transactive® was het mogelijk de nieuwe dienst binnen enkele maanden op te zetten en operationeel te maken. Met dertien jaar ervaring in de telecomindustrie in thuisland Frankrijk en andere Europese landen, heeft Carrefour Group in 2006 de uitgebreide marktkennis kunnen inzetten voor de creatie van de 'Mobile Virtual Network Operator' (MVNO), Carrefour Mobile en de lancering van de eerste mobiele services. Carrefour Group had twee strategische speerpunten: het creëren van een nieuwe groeimogelijkheid voor het bedrijf en het introduceren van een nieuw product waarmee de klantloyaliteit kan worden versterkt. Na het succes van de prepaidservice, besloot Carrefour Group in maart 2007 drie abonnementsvormen te lanceren en selecteerde in samenspraak met partner Experian Highdeal voor de 'pricing' en 'charging' van het model. De doorslag om te kiezen voor Highdeal, was de efficiëntie en snelheid waarmee de oplossing in gebruik kon worden genomen, een gegeven dat door verschillende MVNO's wereldwijd werd bevestigd. De abonnementsservice werd in september 2007 in 225 filialen in gebruik genomen. Vanaf het begin koos Carrefour Mobile voor een 'lichtgewicht' organisatie met een Business Process Outsourcing (BPO) model. Dit maakte het mogelijk om te werken met een klein aantal medewerkers en een efficiënt technisch team waardoor snel en competitief kon worden gereageerd. Prepaid- en postpaid-klanten zijn nu geïntegreerd in één overzichtelijke CRM-oplossing, waardoor de MVNO goed zicht heeft op de complete mondiale database (meer dan 100.000 op dit moment). Als centraal systeem tussen de creatie van telefoonrapporten en de afrekening bevindt zich Highdeal Transactive.

"Ons doel als MVNO is de klanten van de Group - met name de 9 miljoen houders van een Carrefour klantenkaart - te voorzien van de meest relevante en aantrekkelijke producten en services," stelt Sebastien Mesnil, verantwoordelijke voor Carrefour Mobile. "Het halen van de september-deadline, was bijvoorbeeld één van de sleutels van ons succes en zorgde ervoor dat we onze doelstellingen konden bereiken. Het is dan ook een genoegen dat we de oplossing van Highdeal in onze abonnementservice hebben kunnen integreren, omdat het ons helpt om ook in de toekomst nieuwe diensten te kunnen lanceren." "Het is een buitengewoon genoegen dat wij zijn geselecteerd door Carrefour om hun strategie te ondersteunen," zegt Eric Lavenir, EVP Sales EMEA van Highdeal. "Het aanbod van Carrefour is zeer aantrekkelijk en Highdeal Transactive is hét middel waarmee Carrefour de gestelde doelen kan behalen. Eén van de belangrijkste kenmerken van Highdeal Transactive is de mogelijkheid om snel een flexibele oplossing te kunnen implementeren voor facturering van de eindgebruiker en partner management." About Carrefour Mobile
Carrefour Hypermarkets are a leading economic and social player in France. The world's second-largest retailer and the largest in Europe, Carrefour employs nearly 78,000 people in France and had sales of 22.2 billion euros (including VAT) in 2006. With 218 outlets in France, Carrefour Hypermarkets have been supporting millions of customers in their everyday life for more than forty years. The Carrefour Mobile offering was launched in November 2006 and now meets increasing success as it accounts for 20% of new mobile phone connections in Carrefour stores.

Over Highdeal

Highdeal is 's werelds grootste aanbieder van oplossingen voor prijs- en tariefstelling. Door het leveren van heldere prijs- en pakketflexibiliteit gecombineerd met real-time management van transacties, lost Highdeal het factureringsprobleem in de wereld van de multiservices op. De Yankee Group heeft Highdeal aangemerkt als de snelst groeiende facturerings- en tariefstellingsontwikkelaar, uitgaand van het aantal aangekondigde klanten. Met meer dan 200 implementaties in ruim 50 landen, vertrouwen service providers wereldwijd op Highdeal. Bezoek voor meer informatie www.highdeal.com.

Perscontact
Jan Robijns
Open2Europe
+33 1 55 02 14 69
j.robijns@open2europe.com