Persbericht

Amsterdam, 11 februari 2008

Orange Business Services zet belangrijke stap met aanstelling Jilles Limburg in directie Nederland

Met de benoeming van Jilles Limburg (1968) als Head of Services Nederland, heeft Orange Business Services een volgende stap gezet in het realiseren van de services strategie. Doel van deze strategie is als Global Services Provider de outperformer te zijn op het gebied van customer experience.

Van Jilles Limburg wordt verwacht dat hij de groei in services weet te realiseren en daarmee de transformatie van het bedrijf mede vorm geeft.

Limburg werkte ruim tien jaar bij KPN in verschillende funkties en in diverse landen. Na zijn laatste funktie binnen de directie Zakelijke Markt nam hij zich voor terug te keren in een internationale werkomgeving, met als resultaat de aanstelling bij Orange Business Services per 1 februari 2008.

"De ruime kennis en ervaring van Limburg is zeer welkom bij Orange Business Services", zegt Jeroen van Brussel, VP BeNeLux. "Samen met onze klanten verschuiven wij onze aandacht steeds meer van het netwerk Orange naar de applicaties die er gebruik van maken. Onze services richten zich dus op de business van onze klanten. Dat is enorme verandering; en dat wereldwijd."

"Met deze functie heb ik de internationale omgeving gevonden waar ik naar op zoek was", zegt Jilles Limburg. "Orange is het meest internationaal van alle operators. We hebben mensen in 166 landen en de services ontwikkeling is van een zeer hoog niveau. De verandering naar een services bedrijf is spannend en heeft een ongekende impact. Het dagelijkse contact met onze multinationale klanten en met collega's over de hele wereld is heel inspirerend."

Over Orange
Orange is het belangrijkste merk van France Telecom, één van 's werelds leidende telecom operators, met meer dan 163 miljoen klanten in 220 landen. De groep had een geconsolideerde omzet van 51,7 miljard euro in 2006.

Het in juni 2005 geïntroduceerde NExT programma (New Experience in Telecommunications) stelt de France Telecom Group in staat om haar transformatie tot een geïntegreerde operator voort te zetten en de referentie te worden voor nieuwe telecommunicatiediensten. In 2006 werd Orange het enige merk voor internet, televisie en mobiele diensten in het merendeel van de landen waar de France Telecom Group opereert. Orange Business Services werd het merk voor wereldwijde zakelijke diensten. France Telecom is in Europa de derde mobiele operator en de nummer één aanbieder van breedband internetdiensten. Wereldwijd is het bedrijf één van de marktleiders op het gebied van telecommunicatiediensten voor multinationals. France Telecom (NYSE:FTE) is genoteerd aan de Euronext te Parijs en de New York Stock Exchange.