Ingezonden persbericht


Van Kennis naar Kunde-Ideeënwedstrijd 2008 stimuleert innovatie

Woerden/Den Haag, 11 februari 2008

Van Kennis naar Kunde start de 'Ideeënwedstrijd 2008'. Deze wedstrijd roept ICT-ondernemers op hun beste idee voor samenwerking met een wetenschappelijke instelling kenbaar te maken. De winnaar ontvangt een Innovatie-arrangement ter waarde van 5.000 euro, waarmee hij zijn 'kennisvraag' in gang kan zetten. De wedstrijd loopt tot 15 juni 2008.

Het gaat bij de Ideeënwedstrijd om het idee of het vraagstuk waarbij de ondernemer wetenschappelijke hulp denkt nodig te hebben, niet om een uitgewerkt samenwerkingsplan. Het doel is innovatie te stimuleren bij ICT-ondernemers door ze in contact te brengen met wetenschappers. Primair richt de wedstrijd zich op MKB ICT-ondernemers maar ook grote ICT-bedrijven en wetenschappers worden uitgenodigd deel te nemen. In samenwerking met Syntens worden niet-ICT ondernemers benaderd om hun ICT-leverancier te attenderen op deze wedstrijd.

Open inzending
De inzendingen komen te staan op de Van Kennis naar Kunde-website en bezoekers kunnen daar hun commentaar leveren op de ingebrachte onderwerpen. Vanaf 15 juni beoordeelt een deskundige jury de inzendingen en eind juni wordt de winnaar bekendgemaakt. Deze wint een Innovatie-arrangement: een pakket van ondersteunende activiteiten ter waarde van 5.000 euro, waarmee de ondernemer ook daadwerkelijk zijn 'kennisvraag' in gang kan zetten.

Samenwerking
Van Kennis naar Kunde (VKnK) helpt ICT-ondernemers in contact te komen met wetenschappelijke organisaties gericht op concrete samenwerking. Op de website van VKnK staat informatie over alle facetten van samenwerking tussen ICT-bedrijfsleven en kennisinstellingen (met voorbeelden), subsidieregelingen en ondersteunende diensten. Daarnaast heeft VKnK een telefonische helpdesk die ondernemers helpt bij het vinden van de juiste wetenschappelijke partner. Door deze samenwerking te stimuleren, kunnen ICT-ondernemers profiteren van de kennis die onderzoekers ontwikkelen. Dat is goed voor de kennisinstellingen en voor de ICT-bedrijven. Van Kennis naar Kunde is een initiatief van ICT~Office en NWO - Exacte Wetenschappen.

Over NWO-EW
Het gebied Exacte Wetenschappen (EW) van de Nederlandse Organisatie voor wetenschappelijk Onderzoek (NWO) stimuleert en initieert grensverleggend en kwalitatief hoogwaardig onderzoek binnen de disciplines Astronomie, Informatica en Wiskunde. Via diverse subsidie-programma verdeelt het gebied gemiddeld 30 miljoen euro per jaar over de diverse wetenschappelijke instellingen. EW bewaart daarbij de balans tussen wetenschappelijke nieuwsgierigheid en maatschappelijke relevantie. Naast het creëren van een excellent wetenschappelijk klimaat stimuleert het gebied daarbij de samenwerking tussen wetenschappers en bedrijven. Zie: www.nwo.nl/ew

Over ICT~Office
ICT~Office is de branchevereniging van de IT-, Telecom-, Internet- en Officebedrijven in Nederland. Zij behartigt de belangen van de aangesloten organisaties richting politiek en overheid. Met een achterban die ¤ 30 miljard omzet en meer dan 250.000 medewerkers telt, is ICT~Office dé belangenbehartiger van de Nederlandse ICT- en Officesector. Zie: www.ictoffice.nl


---

Noot aan de redactie (