Ingezonden persbericht
Persbericht
Stijgend marktaandeel voor De Hypotheker in een krimpende hypotheekmarkt
Rotterdam, 8 februari 2008 - Ondanks een hypotheekmarkt die nog steeds onder druk staat, heeft De Hypotheker 2007 afgesloten met een 10% stijging van het marktaandeel tot bijna 9%. Daarmee versterkt de financiële dienstverlener zijn positie in de top van het klassement van Nederlandse hypotheekverstrekkers.
Opmerkelijk, want het 'overall' beeld van de hypotheekmarkt liet in 2007 een daling zien van maar liefst 15%. "Uiteraard was deze teruggang ook voor ons merkbaar, maar duidelijk minder dan voor de concurrentie", licht Karel Pauw (directeur De Hypotheker) toe. "Steeds meer consumenten weten de weg naar De Hypotheker te vinden omdat ze waarde hechten aan onafhankelijk advies. Zo heeft De Hypotheker in 2007 kans gezien haar activiteiten op het gebied van brede financiele dienstverlening sterk te vergroten." De Hypotheker heeft 2007 afgesloten met een omzet van 6,6 miljard euro.
Ook wat betreft het aantal vestigingen toonde De Hypotheker in 2007 een stijgende lijn. Er werden 14 winkels geopend. De Hypotheker heeft nu 159 vestigingen.
Over De Hypotheker
De Hypotheker wil er in haar dienstverlening voor zorgdragen dat de consument de juiste financiële beslissingen neemt. Van het kopen van een huis tot en met de oudedagsvoorziening krijgt de consument op zijn persoonlijke financiële situatie toegesneden advies. De Hypotheker bemiddelt tussen klanten en aanbieders van financiële producten, zoals banken, verzekeringsmaatschappijen en pensioenfondsen. Daarmee is De Hypotheker de grootste onafhankelijke organisatie op het gebied van hypotheken en financiële adviezen. De franchiseketen heeft ruim 150 vestigingen, verspreid door het hele land. Op alle vestigingen zijn hypotheekadviseurs in dienst. In ruim twee derde van de winkels is tevens een financiële coach werkzaam. De hypotheekadviseurs en de financiële coaches hebben landelijk erkende diploma's op hun vakgebied en beschikken over ruime ervaring. De Hypotheker biedt naast persoonlijk advies ook een uitgebreide website met online diensten, waar de consument zich uitgebreid kan oriënteren en een eerste advies kan krijgen. De Hypotheker bestaat ruim 20 jaar en heeft inmiddels aan 350.000 klanten hypotheekadvies en financieel advies gegeven.
Omdat prettig wonen niet voor iedereen altijd vanzelfsprekend is, is De Hypotheker structureel sponsor van Villa Pardoes, een vakantieverblijf voor kinderen met een levensbedreigende ziekte. Zij kunnen er met hun ouders in een ontspannen omgeving genieten van alle (aangepaste) comfort die zij thuis vaak niet hebben.
- EINDE PERSBERICHT -
Noot voor de redactie /