Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Adecco en Tele'Train in starterscertificaat

Vlnr: Hester Mager (Tele'Train), Tjerk de Vries (Adecco), Bas Filippini (Tele'Train), Robert Haasjes (Adecco) proosten op samenwerking

7 februari, Utrecht

Adecco gaat vanaf het tweede kwartaal 2008 alle agents afleveren met een starterscertificaat aan haar opdrachtgevers. Na een uitgebreide selectie van bureaus is de keuze gevallen op Tele'Train om alle huidige en nieuwe medewerkers op te leiden en te examineren in samenwerking met het WGCC. Adecco zal daarbij gebruik maken van de complete opleiding van Tele'Train, ondersteund middels hoogwaardige e-learningmodules. Zo worden alle agents snel en gedegen opgeleid om goed voorbereid aan het werk te gaan in een (facilitair) contactcenter.

Tjerk de Vries, Business Line Manager Contact Center Solutions bij Adecco ziet het starterscertificaat als een onderscheidende kwaliteitsborging in de markt. "Adecco Contact Center Solutions heeft hiermee de vraag van de markt vertaald in het aanbieden van een hoger basisniveau van haar agents en daarom stellen wij vast dat elke agent ten minste een starterscertificaat moet hebben. Met Tele'Train hebben wij een uitstekende partij welke naast de prima prijs/kwaliteit verhouding en de hoogwaardige e-learning ook direct met ons meedenkt!"

Hester Mager, Manager Training & Education bij Tele'Train, vult aan: "Enkele jaren geleden zijn wij gestart met het aanbieden van een kwalitatief hoogwaardig en op maat voor onze branche afgestemd opleidingsprogramma voor Erkend Opleiden. Het meegaan in de branche en het ontwikkelen van een kortdurende effectieve opleiding voor het starterscertificaat kon hier niet bij achterblijven. Om na een uitgebreide selectieprocedure door Adecco uitgekozen te worden is voor ons een fantastisch resultaat om trots op te zijn!"

Dian van Leeuwen, secretaris van het WGCC, is uitermate blij met de keuze van Adecco voor het starterscertificaat: "Adecco is de eerste uitzendorganisatie die ook daadwerkelijk gaat examineren bij het Stichting Exameninstituut Contactcenters (SECC) voor het starterscertificaat en zo agents officieel met een basisdiploma gaat aanbieden in de markt! Het examen is geheel digitaal opgezet zodat er geen extra administratieve lasten voor het bedrijf zijn en leidt tot een onmiddellijk zichtbare uitslag. Voor ons zien wij het starterscertificaat als een van de middelen om de consumentenirritatie terug te dringen en het imago van de branche te versterken".

De e-learningopleiding starterscertificaat van Tele'Train biedt de theoretische voorbereiding op het officiële startersexamen van het exameninstituut SECC en voldoet aan de eindtermen. De opleiding is bedoeld voor (startende) contactcentermedewerkers en verplicht volgens de CAO voor facilitaire contactcenters.

De opleiding bestaat uit negen e-learningcursussen en een oefenexamen. Naast het theoretische deel van de opleiding, verzorgt Tele'Train ook de voorbereiding op het praktijkexamen middels klassikale (maatwerk) training. Na het volgen van de e-learningcursussen, het oefenexamen en de training, vindt het examen plaats. Het examen bestaat uit een theorie- en praktijkgedeelte, waarbij het theoriegedeelte digitaal kan worden afgenomen. Tele'Train heeft opgeleide examinatoren, die de toetsing van zowel het theorie- als het praktijkgedeelte uitvoeren.

Over Adecco

Adecco, de grootste aanbieder van Human Resource Solutions ter wereld, zet al haar expertise in voor passende verbintenissen tussen mensen en bedrijven. In Nederland, hoofdkantoor Utrecht, heeft Adecco ruim 200 vestigingen met meer dan 1.000 medewerkers. Better work, better life vat onze hele werkwijze samen en geeft duidelijk aan wat Adecco zo uniek maakt: ons streven naar een betere carrière voor onze kandidaten en een betere dienstverlening voor onze opdrachtgevers. Wij werken samen met onze kandidaten om hen meer uit hun werk en leven te laten halen. Dit doen we door hun vaardigheden te ontwikkelen door middel van trainings- en opleidingsprogramma's, waardoor ze hogere en meer uitdagende functies kunnen vervullen. Daarnaast kunnen wij onze opdrachtgevers beter van dienst zijn, doordat wij ons ervoor inzetten inzicht te krijgen in de unieke eisen van hun bedrijf. Vervolgens brengen wij hen in contact met uitstekende, gemotiveerde kandidaten die over de juiste opleiding beschikken voor hun opdrachten.

Contactinformatie:

Adecco Contact Center Solutions
Rinus Wittenberg
Savannahweg 71
3542 AW UTRECHT
T: 030-2475555
E: rinus.wittenberg@adecco.nl

Over WGCC

De WGCC is werkgeversvereniging, belangenbehartiger en kwaliteitskeur voor de facilitaire contactcenterbedrijven in Nederland. De leden van de WGCC combineren ondernemerschap in de outsourcing van klantcontact met maatschappelijk verantwoorde bedrijfsvoering en goed werkgeverschap. Onze activiteiten op dossiers als opleiding en scholing, arbeidsvoorwaarden en zelfregulering dienen de gehele sector ten goede te komen.

Contactinformatie:

WGCC
Overgoo 11
Postbus 262
2260 AG Leidschendam
T: 070-3206744
E: info@wgcc.nl

Over Tele'Train

Tele'Train is gespecialiseerd in het optimaliseren en meetbaar maken van klantinteractie binnen contactcenters. Tele'Train onderscheidt zich door haar integrale-, resultaatgerichte en praktische aanpak, enthousiaste ervaren mensen en haar uitgekiende portfolio.

Op het gebied van Traffic management, Operationeel- en Projectmanagement, Business intelligence en Managed insourcing, werkt Tele'Train als marktleider in Performance management oplossingen.

Tele'Train biedt Performance management oplossingen zoals Workforce Management, Quality monitoring, Consultancy en Interim management.

Tele'Train verzorgt door CEDEO erkende Trainingen, maatwerk Trainingen voor planners, Coaching, Erkend Opleiden® en E-learning. Voor management en medewerkers.

Contactinformatie:

Tele'Train B.V.
Renate Bekman
Paasheuvelweg 1
1105 BE Amsterdam
T: 020 -470 46 58
E: renate@teletrain.nl