Ingezonden persbericht
Wooncompagnie behoudt KWH-label
Dikke voldoende van huurders voor kwaliteit dienstverlening
Wooncompagnie heeft ook in 2007 de kwaliteitstoets van het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector goed doorstaan. Dit betekent dat Wooncompagnie ook de komende twee jaar het KWH-kwaliteitslabel mag voeren. Uit het onderzoek blijkt dat de huurders over het algemeen tevreden zijn over de kwaliteit van de dienstverlening van Wooncompagnie. De corporatie krijgt van zowel de huurders als het onderzoeksbureau een dikke voldoende.
Wooncompagnie gebruikt de resultaten van het onderzoek om waar mogelijk de service aan de huurders te verbeteren. Zo gaven eerdere onderzoeken van het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector aanleiding om het afhandelen van klachten - met een nieuw registratiesysteem - van huurders te verbeteren. Uit het onderzoek - uitgevoerd in de tweede helft van 2007 - blijkt dat op dit punt al een verbetering zichtbaar is. Wooncompagnie is dit jaar van start gegaan met de verbeterde klachtenafhandeling en hoopt dat het cijfer verder omhoog gaat.
Boven landelijk gemiddelde
KWH heeft Wooncompagnie op vijf verschillende aspecten van de dienstverlening beoordeeld. Naast klachtenafhandeling gaat het om de volgende labelonderdelen: woning onderhouden, woning veranderen, woning verlaten en de telefonische bereikbaarheid van de corporatie. Op vrijwel de meeste onderdelen scoort Wooncompagnie op of boven het landelijke gemiddelde en krijgt cijfers van rond de 7,5. De doelstelling om voor alle onderdelen minimaal een 7 te scoren is dan ook gehaald. Het onderdeel 'woning veranderen' scoort een fractie lager ten opzichte van de vorige meting. Hoewel de huurders ook hier een dikke voldoende geven, zal Wooncompagnie intern bekijken of hier een oorzaak voor te vinden is om ook op dit punt verbeteringen aan te brengen.