Gemeente Achtkarspelen
Bedrijfsleven en NOFA-gemeenten willen investeren in regiomarketing
Ondernemers uit Noordoost Friesland reageren enthousiast op het plan
van de NOFA-gemeenten om te investeren in regiomarketing. Burgemeester
Cazemier presenteerde de plannen tijdens de jaarvergadering van de
Ondernemersvereniging Noordoost Friesland op maandagavond 4 februari.
Het is voor iedere regio van belang dat er een duidelijk imago is.
Onbekend maakt onbemind, dus alleen door een duidelijk imago te
creëren kunnen bedrijven, bezoekers en bewoners naar een regio worden
getrokken. Het imago van Noordoost Friesland is op dit moment niet
duidelijk genoeg en de regio is bij veel doelgroepen nog onbekend.
Hier is dus nog veel werk te verzetten. Gezamenlijk moeten de sterke
punten van de regio in kaart worden gebracht, moet het unique selling
point worden bepaald en moeten we dit aan zoveel mogelijk mensen
bekend maken.
Om dit te realiseren, willen de Noordoost Friese gemeenten samen met
andere partners een krachtig regiomarketingplan opstellen en
uitvoeren. Hier wil NOFA ook flink op investeren. Daarnaast werkt NOFA
met een aantal Europese partners aan een miljoenenaanvraag bij het
Europese structuurfonds Interreg. Tijdens de jaarvergadering van de
ONOF waren de aanwezige ondernemers enthousiast over de plannen en
hebben ze aangegeven mee te willen werken en te investeren in de
promotie van de regio.
Samen met het bedrijfsleven en ander partners zoals de VVV, Fryslân
Marketing en NOFCOM (biedt ICT-oplossingen voor het bedrijfsleven in
Noordoost Friesland) zal NOFA de komende jaren regio Noordoost
Friesland op de kaart zetten. Door samen de sterke punten van de regio
te promoten, kan de vestiging van nieuwe bedrijven worden bevorderd en
kunnen de toeristische en recreatieve mogelijkheden worden vergroot.
Hierdoor zullen meer bedrijven, inwoners en bezoekers naar deze regio
komen.