Deelgemeente Kralingen-Crooswijk Rotterdam

VraagWijzer officieel geopend

Met een vingerknip is afgelopen donderdagmiddag VraagWijzer in het deelgemeentekantoor aan de Oostzeedijk officieel geopend door portefeuillehouder Welzijn Michel de Visser.

Met de opening is een stap gezet naar een betere en snellere manier om mensen te helpen met vragen waar ze zelf niet uitkomen. Volgens De Visser moet VraagWijzer ervoor zorgen dat bewoners sneller met vragen langskomen zodat ze beter geholpen kunnen worden. Het moet allemaal makkelijker worden met kortere wachttijden. De portefeuillehouder Welzijn gaf aan dat het doel voor 2008 is om de samenwerking met de partners in het zorgveld verder te intensiveren. Gradda Oosthoek, voorzitter van de Seniorenraad, sloot de speech van de Visser af met haar visie op de VraagWijzer. Volgens haar moet VraagWijzer een loket zijn waar je zonder moeite naar toe kunt gaan zonder dat je lang hoeft te wachten en waar je vriendelijk door de medewerkers wordt geholpen. Zij prees de twee medewerkers van VraagWijzer. Het is tot nu toe een succes door de alertheid en vriendelijkheid van deze medewerkers.

Huishoudelijke hulp nodig?

VraagWijzer is vanaf begin januari al toegankelijk voor de bewoners van de deelgemeente. De medewerkers geven antwoord op vragen over wonen, zorg en welzijn. U kunt hier onder andere terecht voor informatie over bijvoorbeeld het aanpassen van uw woning en het aanvragen van huishoudelijk hulp.

Bereikbaarheid

VraagWijzer is bereikbaar op vier locaties: het Goudse Plein (open op maandag van 9.00 tot 12.00 uur en op dinsdag van 13.00 tot 16.00 uur), Pniël (open op woensdag van 13.00 tot 16.00 uur), wijkcentrum De Esch (open op woensdag en vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur) en in het kantoor van de deelgemeente (elke werkdag open van 8.30 tot 15.30 uur en op woensdag van 18.00 tot 20.00 uur).