Deelgemeente Kralingen-Crooswijk Rotterdam
VraagWijzer officieel geopend
Met een vingerknip is afgelopen donderdagmiddag VraagWijzer in het
deelgemeentekantoor aan de Oostzeedijk officieel geopend door
portefeuillehouder Welzijn Michel de Visser.
Met de opening is een stap gezet naar een betere en snellere manier om
mensen te helpen met vragen waar ze zelf niet uitkomen. Volgens De
Visser moet VraagWijzer ervoor zorgen dat bewoners sneller met vragen
langskomen zodat ze beter geholpen kunnen worden. Het moet allemaal
makkelijker worden met kortere wachttijden. De portefeuillehouder
Welzijn gaf aan dat het doel voor 2008 is om de samenwerking met de
partners in het zorgveld verder te intensiveren. Gradda Oosthoek,
voorzitter van de Seniorenraad, sloot de speech van de Visser af met
haar visie op de VraagWijzer. Volgens haar moet VraagWijzer een loket
zijn waar je zonder moeite naar toe kunt gaan zonder dat je lang hoeft
te wachten en waar je vriendelijk door de medewerkers wordt geholpen.
Zij prees de twee medewerkers van VraagWijzer. Het is tot nu toe een
succes door de alertheid en vriendelijkheid van deze medewerkers.
Huishoudelijke hulp nodig?
VraagWijzer is vanaf begin januari al toegankelijk voor de bewoners
van de deelgemeente. De medewerkers geven antwoord op vragen over
wonen, zorg en welzijn. U kunt hier onder andere terecht voor
informatie over bijvoorbeeld het aanpassen van uw woning en het
aanvragen van huishoudelijk hulp.
Bereikbaarheid
VraagWijzer is bereikbaar op vier locaties: het Goudse Plein (open op
maandag van 9.00 tot 12.00 uur en op dinsdag van 13.00 tot 16.00 uur),
Pniël (open op woensdag van 13.00 tot 16.00 uur), wijkcentrum De Esch
(open op woensdag en vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur) en in het kantoor
van de deelgemeente (elke werkdag open van 8.30 tot 15.30 uur en op
woensdag van 18.00 tot 20.00 uur).