Gemeente Rhenen
Gemeente Rhenen gaat samenwerken in het Digitaal Klantdossier.
Inwoners van Rhenen die een bijstandsuitkering krijgen óf die
ingeschreven staan bij het CWI of het UWV, kunnen binnenkort via
internet hun gegevens inzien en controleren. Wij willen u alvast
informeren over de mogelijkheden en functie van het Digitaal
Klantdossier
Informatie uitwisselen
De gemeente Rhenen, de gemeente Veenendaal en Renswoude, het Centrum
voor Werk en Inkomen (CWI) en de Uitvoeringsorganisatie
Werknemersverzekeringen(UWV) werken intensief samen en wisselen
daarbij onderling gegevens over u uit. Vanaf 1 januari 2008 is dit bij
wet vastgelegd. De Wet Eenmalige gegevens Uitvraag (WEU) is op 20
december 2007 door de Eerste kamer aangenomen. Dit betekent dat u niet
steeds uw gegevens opnieuw hoeft op te geven én dat deze organisaties
u beter van dienst kunnen zijn. Veel van deze gegevens kunt u nu ook
zelf via internet inzien in uw Digitaal Klantdossier.
Wat is het Digitaal Klantdossier?
Het digitaal klantdossier is uw eigen elektronische dossier waarin
belangrijke gegevens staan die over u bij ons bekend zijn. Denk
bijvoorbeeld aan uw naam- en adresgegevens, de eventuele uitkering die
u krijgt en de door u gevolgde integratietrajecten en opleidingen.
Hoe krijgt u toegang?
Uw gegevens uit het Digitaal Klantdossier kunt u inzien via de website
van CWI (www.werk.nl) Inzien van de eigen gegevens kan door op de
site www.werk.nl , werkzoekende aan te klikken vervolgens gegevens
inzien en u ziet wat van u bekend is bij de eerder genoemde
instanties.
DigiD
Om te voorkomen dat anderen dan uzelf uw gegevens kunnen inzien is de
toegang tot deze diensten beveiligd. Daarom moet u eerst inloggen met
behulp van uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD, dan vraagt u dit aan via
www.digid.nl. Met uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord, is daarna uw
Digitaal Klantdossier in te zien.
Informatie:
Indien u meer informatie wenst, kunt u telefonisch contact opnemen met
Jan Nagels of Roelie van Verseveld, 0317 681 681.