Ingezonden persbericht


Persbericht

Directe ondersteuning op afstand voor gebruikers Symbian smartphone

LogMeIn voegt Symbian-platform toe aan de bekroonde Rescue+Mobile oplossing

Woburn, Massachussetts - 5 februari 2008 - LogMeIn, Inc., leverancier van 's-werelds meest gebruikte diensten voor connectiviteit en ondersteuning, heeft een preview uitgebracht van de LogMeIn Rescue+Mobile support service voor smartphones die het S60-platform draaien op het Symbian besturingssysteem. Met deze oplossing kunnen organisaties van elke omvang - van aanbieders van mobiele telefonie tot kleine IT-dienstverleners - on-demand en persoonlijke ondersteuning op afstand bieden.

De LogMeIn Rescue+Mobile service - reeds beschikbaar voor Windows Mobile apparatuur - is het eerste webgebaseerde, on-demand product voor ondersteuning op afstand dat uniforme ondersteuning mogelijk maakt voor verschillende smartphone- en computerbesturingssystemen. Het product maakt deel uit van de onderscheiden LogMeIn Rescue productreeks, die door ruim 10.000 IT-professionals wordt ingezet. Met de service kunnen aanbieders van mobiele telefonie, zakelijke IT-afdelingen en IT-ondersteunende organisaties computers en smartphones op afstand beheren en repareren en gebruikers online trainen.

"Symbian blijft de wereldwijde markt voor mobiele apparatuur domineren met een marktaandeel van 63 procent in het derde kwartaal van 2007", aldus Stacy Sudan, research analyst, Mobile Enterprise Software bij IDC. "Tegen het eind van 2011 zal 75 procent van de Amerikaanse werknemers mobiel werken. Carriers, grote bedrijven en het MKB zullen ondersteunende oplossingen willen bieden om tegemoet te komen aan de wensen van werknemers op het gebied van flexibiliteit en mobiliteit in zowel hun carrière als hun privéleven."

"Het LogMeIn Rescue platform blijft groeien en maakt het voor IT-ondersteunende technici gemakkelijk om diverse en verspreide computerapparatuur te benaderen - of het nou gaat om een laptop, een desktop computer, of mobiele apparatuur", aldus Richard Redding, vice president en general manager, Mobile bij LogMeIn. "Nu mobiele telefoons steeds populairder worden bij zowel consumenten als zakelijke gebruikers - en steeds complexer - helpen we IT-organisaties bij het kosteneffectief toegang krijgen tot en ondersteunen van eindgebruikers op afstand."

Live demonstratie op GSMA Mobile World Congress
LogMeIn demonstreert Rescue+Mobile inclusief de Symbian-preview in stand 7F48 tijdens het GSMA Mobile World Congress, dat van 11 tot 14 februari 2008 plaatsvindt in Barcelona.

Over LogMeIn Rescue+Mobile
LogMeIn Rescue+Mobile kan worden ingezet voor het gelijktijdig ondersteunen van smartphones en computers vanaf een enkele console en is zowel voor de technicus als de klant eenvoudig in gebruik. De support medewerker verwijst de gebruiker van de mobiele apparatuur naar een webpagina, waar een kleine applet voor het mobiele apparaat wordt gedownload. De eindgebruiker ontvangt een verbindingscode die kan worden ingegeven voordat verbinding met het internet wordt gemaakt, of via een gesprek op een vaste lijn. De medewerker maakt vervolgens verbinding met het mobiele apparaat en kan de volledige controle overnemen en problemen oplossen, software updaten, trainingssessies uitvoeren, instellingen configureren en zelfs het display zien en de toetsen gebruiken alsof het apparaat in eigen hand ligt.

"Onze medewerkers zijn zeer mobiel; dit biedt ons een sterke positie binnen de financiële sector", aldus Sanford Levitt, Director of Information Technology bij Wittenbach Business Systems. "Met meer dan 100 smartphones in het veld, heeft Rescue+Mobile zeker invloed op onze productiviteit. In plaats van uren telefonisch contact om een probleem op te lossen, zorgt het ondersteuningsteam nu binnen enkele minuten voor een oplossing."

Beschikbaarheid
LogMeIn Rescue+Mobile is per direct verkrijgbaar voor Windows Mobile apparatuur. Een preview voor Symbian apparatuur met Symbian OS v9.x is te zien op: https://secure.logmeinrescue.com/Mobile/SymbianPreview.

Over LogMeIn, Inc.
LogMeIn is een toonaangevende leverancier van on-demand remote connectivity-oplossingen voor het MKB, IT-dienstverleners en consumenten. LogMeIn's producten worden on-demand ingezet en gebruikt via een webbrowser. De LogMeIn reeks bestaat uit LogMeIn Free®, LogMeIn Pro®, LogMeIn Ignition(TM), LogMeIn Rescue®, LogMeIn IT Reach®, LogMeIn Backup(TM), RemotelyAnywhere®, LogMeIn Hamachi(TM) en LogMeIn Scout(TM). LogMeIn is gevestigd in Woburn, Massachussetts en heeft Europese kantoren in Amsterdam en Boedapest. Meer informatie via www.logmein.com.


---

Voor redactionele informatie, fotografie, of testmogelijkheden: Influx PR, Marald Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: marald@influx-pr.com, website: www.influx-pr.com