Ingezonden persbericht
PERSBERICHT: 5 februari 2008
KPN kiest Avaya voor nieuwe contactcenteroplossingen
TER PUBLICATIE: 5 februari 2008
KPN heeft een overeenkomst getekend met Avaya, leverancier van communicatienetwerken en -diensten aan de zakelijke markt, voor de levering van verschillende contactcenteroplossingen. Bij KPN worden de belangrijkste bestaande contactcentersystemen vervangen door Avaya-technologie voor het afhandelen van klantcontacten. Ook bij SNT Nederland, onderdeel van KPN en de grootste outsourcingleverancier van contactcenterdiensten in Nederland, zullen de bestaande systemen vervangen worden door Avaya-technologie.
De implementatie en het onderhoud van de systemen wordt verzorgd door Newtel Essence, 100% dochteronderneming van KPN en grootste Business Partner van Avaya in Nederland. Naast het leveren van deze producten gaat Avaya de komende drie jaren ook services en ondersteuning bieden aan KPN.
"De keus van KPN voor onze oplossingen onderstreept onze sterke positie in de contactcentermarkt", zegt Chris de Jongh, Managing Director van Avaya. Met Avaya Intelligent Communications kiest KPN voor betrouwbaarheid, schaalbaarheid en de mogelijkheid om virtueel in Nederland binnen één contactcenter te werken. Daarnaast wordt het eenvoudiger om multichannel- en cross channel-contacten af te handelen en de processen nog efficiënter in te richten, zodat KPN zijn performance richting klanten verder kan optimaliseren."
"Newtel Essence kijkt ernaar uit om deze Avaya-oplossingen bij KPN te implementeren", zegt Marcel Otto, algemeen directeur van Newtel Essence. "Als ICT-integrator, de klantcontactmanagementspecialist van KPN, en als Platinum Partner van Avaya gaan we ons volledig inzetten om KPN te helpen de effectiviteit en kostenefficiency op het gebied van klantcontact en klantenservice verder te vergroten."
De technologie van Avaya wordt ingezet bij het afhandelen van contacten voor verkoop en service, en betreft zowel consumenten als zakelijke klanten. Het gaat hierbij jaarlijks om gemiddeld 15 miljoen directe klantcontacten rondom mobiele en vaste dienstverlening, en daarnaast over internetdiensten en digitale televisie.
Na implementatie beschikt KPN's contactcenter over 6.500 IP-aansluitpunten, inclusief licenties voor de klantcontactmanagementoplossing Avaya Intelligent Communications (AIC) en voor Avaya voice-portal software. Aan SNT Nederland levert Avaya een nieuwe omgeving met 4.650 Avaya IPT-eindpunten, alsmede software ter verbetering van de customer service.
-- einde persbericht --
Over KPN
KPN is de grootse leverancier van telecommunicatiediensten in Nederland en biedt particuliere klanten en huishoudens diensten voor vaste en mobiele telefoon en voor internet en televisiediensten. Voor zakelijke klanten biedt KPN een breed scala van diensten, variërend van spraak-, internet- en datadiensten tot en met het volledige beheer van uitbestede ICT-diensten. In binnen- en buitenland worden wholesale netwerkdiensten aan derden geleverd, waaronder operators en serviceproviders. In Duitsland en België biedt KPN met een multibrand strategie mobiele diensten aan diverse klantsegmenten in zowel de particuliere als de zakelijke markt.
Per 30 september 2007 bediende KPN 5,5 miljoen klanten met een vaste-telefoonaansluiting, 9,1 miljoen mobiele klanten, 2,6 miljoen internetklanten en 0,4 miljoen tv-klanten in Nederland, alsmede 16,8 miljoen mobiele klanten in Duitsland en België. Met 27.155 medewerkers (24.890 fte's) behaalde KPN een omzet van EUR 8,9 miljard, met een EBITDA over de eerste negen maanden van 2007 van EUR 3,7 miljard. KPN is in 1989 verzelfstandigd. De aandelen zijn genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt.
Over Newtel Essence
Newtel Essence, onderdeel van KPN, richt zich in de Benelux op organisaties die hun klantinteractieprocessen (CRM-integratie met Contact Centers) willen optimaliseren. Communication Integrator Newtel Essence combineert in zijn (online) klantcontactmanagementoplossingen met data- en telecommunicatietechnologie. Service en security spelen hierbij een belangrijke rol. Daarnaast levert Newtel Essence de servicenummers 0800/0900/088/1400 als toegang tot contactcenters.
Ingezonden persbericht