GVB
Kwaliteitsbeleving GVB-reizigers
4 februari 2008
Twee keer per jaar onderzoekt een onafhankelijk bureau het
kwaliteitsoordeel van reizigers in het Amsterdamse openbaar vervoer
dat door GVB wordt uitgevoerd. Dit onderzoek gebeurt in opdracht van
Stadsregio Amsterdam, opdrachtgever van GVB.
De mening van reizigers is voor ons en Stadsregio Amsterdam een
instrument om inzicht te krijgen in de kwaliteitsbeleving van de
rezigers en zo nodig de kwaliteit te verbeteren. Daarnaast rapporteert
GVB objectieve metingen van uitgevallen ritten en vertrekpunctualiteit
aan Stadsregio Amsterdam.
Kwaliteitsbeleving
winter 2006/2007 zomer 2007
Bus 72,7 73,3
Tram 75,6 75,1
Metro 66,5 67,0
De cijfers drukken het percentage reizigers uit dat een positief
oordeel over de dienstverlening van GVB gaf.
Uitgevallen ritten 2007 Punctualiteit 2007
(percentage van alle geplande ritten (vertrek vanaf begin- en
keerpunten in procenten)
Bus 0,97 69,2
Tram 2,00 73,6
Metro 1,09 81,6