Ingezonden persbericht


Dell doorbreekt traditionele model van support

Amsterdam, 5 februari 2008 - Dell introduceert vandaag Dell ProSupport (www.euro.dell.com/prosupport), een wereldwijde klantgerichte ondersteuning voor zowel het MKB als grote organisaties. Dell heeft het aanbod van tien verschillende ondersteuningsproducten teruggebracht naar een model van twee pakketten met flexibele mogelijkheden op het gebied van gevraagde ondersteuning en proactief management.

Dell ProSupport gaat verder dan het verouderde "one-size-fits-all" model. Met de feedback van klanten en partners als basis, staat ProSupport voor een flexibel, betrouwbaar en eenvoudig support model, waarbij de services aangepast kunnen worden aan specifieke behoeften van een bedrijf. "Onze klanten en partners hebben ons gevraagd om de teneur van 'one-size-fits-all', van reactieve ondersteuning te doorbreken en ze te helpen voldoen aan de eisen van de in toenemende mate uiteenlopende, wereldwijde en bedrijfskritische IT processen," zegt Steve Schuckenbrock, president Global Services en CIO van Dell. "Dell heeft geluisterd en gehandeld. ProSupport levert belangrijke nieuwe features en mogelijkheden die het makkelijker maken om de juiste ondersteuning te krijgen op het juiste moment en op de juiste manier. ProSupport is een belangrijke stap voorwaarts waarmee we klanten en partners de mogelijkheid geven te profiteren van een service van wereldklasse - en een belangrijke stap richting Dell's bredere visie op het vereenvoudigen van IT." Klanten kunnen support kiezen afhankelijk van de aard van hun organisatie, op welke manier ze technologie inzetten en waar ze hun IT-voorzieningen vandaan halen. Hierdoor komt ProSupport tegemoet aan de wensen van zowel de IT-professionals, als ook niet-technische directeuren en eindgebruikers. ProSupport for IT is speciaal ontwikkeld voor technische experts en bevat 24/7 ondersteuning opties zoals Fast-Track Dispatch, een service die er voor zorgt dat onderdelen en Dell technici direct naar de juiste locatie worden gestuurd. Voor organisaties zonder IT afdeling, zoals sommige MKB bedrijven, bevat ProSupport for End-Users handleidingen, software en ondersteuning voor bekende applicaties en taken zoals Microsoft® Windows Small Business Server, Intuit® QuickBooks® en configuratie van draadloze verbinding. Bovendien hebben klanten direct toegang tot gecertificeerde technici van het Dell Expert centrum, zodat ze zich kunnen focussen op hun zaak in plaats van hun IT. "De lancering van ProSupport laat zien dat Dell luistert naar de wens van haar klanten," zegt Matt Healey, research manager, hardware support services, IDC. "ProSupport biedt een afgestemd en doordacht portfolio met als doel klanten te helpen om het juiste ondersteuningspakket samen te stellen. Dit is een ideale aanvulling op de services van Dell." ProSupport is wereldwijd beschikbaar voor Dell's server, storage en client productportfolio en gaat verder dan het reactief oplossen van problemen en technische ondersteuning en richt zich op proactief management. Dit vermindert services incidenten met 37 procent1 en uitval met 48 procent². Aangezien organisaties steeds meer vertrouwen op gestandaardiseerde apparatuur bevat Dell ProSupport modulaire opties en aanbevolen oplossingen voor dagelijkse IT uitdagingen. Opties voor bedrijfskritische datacentra, mobiele/remote verkoopteams en virtualisatiemogelijkheden bieden proactieve ondersteuning en vereenvoudigen dagelijks terugkerende processen. Dell ProSupport is per direct beschikbaar voor corporate, MKB bedrijven en overheidsorganisaties.

Meer informatie over Dell ProSupport is te vinden op www.euro.dell.com/prosupport.

Over Dell

DELL luistert naar klanten en levert innovatieve technologie en services die klanten optimale waarde bieden. Dankzij het direct business model is Dell een toonaangevende IT leverancier van hardware en services. Het bedrijf staat op nummer 34 van de Fortune 500. Meer informatie over Dell en haar producten en diensten is te vinden op www.dell.nl. U kunt direct met Dell communiceren via verschillende online kanalen op www.dell.nl/conversatie. Via de site www.dell.nl/RSS kunt u rechtstreeks nieuws van Dell ontvangen.

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Simone Versteeg

Dell

020-6744737

simone_versteeg@dell.com

Peter Coolen

GCI Holland

020-6768666

pcoolen@gci.nl

# # #
'Based on an August 2007 internal study of Dell customers upgrading to Platinum Plus Enterprise Support. Select features of Platinum Plus are available in the Dell ProSupport Enterprise-Wide Contract.

²Based on an August 2007 internal study of Severity 1 resolution time for Dell customers upgrading to Platinum Plus Enterprise Support. Select features of Platinum Plus are now available in the Dell ProSupport Mission Critical Option.

GCI HOLLAND| changeRULES

Watertorenplein 4 | 1051 PA Amsterdam| The Netherlands t: +31 20 67 68 666 | f: +31 20 67 35 431 | m: +31(0)6 474 08 265 | pcoolen@gci.nl

Wereldwijd verleent GCI communicatiediensten aan o.a. British Airways, Dell en Medtronic. GCI Holland werkt daarnaast onder andere voor de Bolton Group, British American Tobacco, GEFCO, Huf Haus, ING Renault Formula 1 Team, Johnnie Walker F1, JYSK, Sims Recycling Solutions, Stichting Nederland Schoon, Transitions Optical, NBC Universal Pictures en Varta. GCI Group behoort met 39 kantoren in 27 landen tot de grootste PR-netwerken ter wereld.

GCI offers complete public relations and communication services to clients across the globe, including British Airways, Dell and Medtronic. In addition, GCI Holland provides local expertise in the Dutch market for clients such as the Bolton Group, British American Tobacco, GEFCO, Huf Haus, ING Renault Formula 1 Team, Johnnie Walker F1, JYSK, Sims Recycling Solutions, Stichting Nederland Schoon, Transitions Optical, NBC Universal Pictures, and Varta. The GCI Group has one of the largest PR networks in the world with 39 offices in 27 countries. GCI is part of the WPP Group plc (LSE: WPP / NASDAQ: WPPGY)

To find out more please visit our website www.gci.nl